Gå til innhold

Satelitt Kort

FrodeE

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjøpte meg nettopp eit Satelitt kort ... Pinnacle PCTV SAT CI ... Men har store problemer med å få signal på det gjennom satelitter ... får sånn gratis kanaler inn ... men det vil eg ikkje ... vil ha tv3 , kanal digital osv....

Og vil vite 100% kossen eg kobler satelitt kortet ?

nogen som har peiling eller ? :D

Endret av FrodeE
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må ha CA-modul til mottakeren. Koster ca 1500,-. Videre må du ha enten abonnement fra Viasat eller Canal Digital, for å få betalkanalene. Dette er et open tv kort, som kun kan hente inn gratiskanaler hvis man ikke har abonnement.

Endret av Audioslave
Skrevet (endret)
vil ha tv3 , kanal digital osv....

NRK, NRK2, TVNorge og TV2 (er det flere?) er kanaler som er gratis (kan hende satelittselskapene er pliktige i å formidle dem)... Alle de andre kanalene som TV3, TV1000, Canal+, MTV etc, etc, etc er kanaler du må abonnere på! For priser og annen informasjon se Canal Digital og ViaSat...

Å tilegne seg muligheten til å ta inn slike kanaler regnes som piratvirksomhet og er ulovlig i Norge. All diskusjon og videreformidling av slik kunnskap strider videre med forumets retningslinjer...

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning.
Endret av Calm
Skrevet

Hmmm .... Jah vel ... Ca Modul var dyrt gitt ... kammerat mg på står at man kan få inn de kanalen uten Ca Moduler da .. tar sikkert feil han da ... aner ikkje eg nei ... ;)

Skrevet

En tuner kan ha disse cam`ene innebygget men kortet

ditt har ingen. Derfor er nok en cam svaret for deg.

Hvis du vil ha en som støtter begge kodesystemene så se her.

Matrix CAM Reloaded tar begge systemene. Litt dyr da 1990 Kr.

Men det blir billigere en conax 1490 + viasat 1290.

Skrevet

Vist eg skulle hatt nogen av de så skulle det våre Matrix CAM Reloaded ... men fy fan så dyrt det er :( ...

Dyrere enn kortet eg kjøpte lixom :mad:

Pluss nettopp slutta å jobb så har 0 inntekt ... så passer litt dårligt å kjøpe det nå :thumbdown:

Skrevet (endret)

Har litt lyst på et sånt kort selv,går det an å bruke på kabel nettet?Eller funker det bare for satelitt?

Endret av karasjok
Skrevet
Har litt lyst på et sånt kort selv,går det an å bruke på kabel nettet?Eller funker det bare for satelitt?

Kun satelitt. Og ja har selv et gammelt satelitt kort liggende. Stilte det inn på 19grader astra jeg. der kan du få inn en huag med gratis kannaler. Har selv slikt som cnn,skynews,eurosport + noen flerne engesleke. Ja så haug med tysk og slikt. noe bra her også da. forsjelllige musikk kanaler etc. sport.

Greit nok å ha på pc... ;)

Skrevet

NRK, NRK2, TVNorge og TV2 er ikke gratis-kanaler på satellitt.

Du må ha et Canal Digital kort med lokal-pakken for å få dem inn (koster rundt 5-600 per år).

Skrevet
NRK, NRK2, TVNorge og TV2 er ikke gratis-kanaler på satellitt.

Du må ha et Canal Digital kort med lokal-pakken for å få dem inn (koster rundt 5-600 per år).

Jo kanalene er gratis. Men du må betale såkalt års avgift til feks. CanalDigital på nesten 600,- Dette koster det å ha korte oss dem. er vil likt oss viasat.

En liten oftopic; bestilte meg C+ film kanalene nå i vinter. Gikk veldigt greit hadde kanalene timer etter bestiling. koste meg med disse nå et par månder. Men nå her en dagen så ville jeg ikke ha dem lenger for denne gang. Ringer inn, men neida du må sende det skriftligt beskjed etc. bla-bla... :angry:

****** meg typisk slike griske selskap. Betyr for min del at jeg kommer til å ha veldig litte dårlig samvitighet for å se på disse kanalene med pirat kort. Ikke det at jeg gjør det nå... :cool:

Skrevet

heheh , har både canal digital og visat eg .... liker ikkje selskapet canal digital eg ... er fan trøbeel med de heile tiden ...

astra jah ... veit det er mye gratis kanaler der .. hadde parabolen på der når eg budd i stavanger før eg ... kansje ikkje være domt å hatt astra på satelitt kortet ... men skal jo kjøpe CA Modul ein gang i tiden men blir vel ein stund til.... de er jo svin dyre ... syn est prisene kunne gått kraftigt ned eg :p

Hadde passet mg fint men tviler sterkt på det :ermm:

• 5 uker senere...
Skrevet

Joda.. du kan få inn en masse med dette kortet, både FTV og betal. Men det er jo ikke lov.. Gjør noen søk på nettet. Progdvb osv..

Lykke til

Skrevet

for all del. hvis du skal kjøpe "enkelt cam", gå for viaaccess (viasat). Conax (canal digital) eies av telenor, og telenor liker vi ikke! :D

eneste problemet da er at du sikke får inn TV norge og tv2 sånn uten videre.

Men jeg ser ikke bort fra at det går an å mekke / finnes softare for å emulere alt dette.

NB: dette var ikke en oppfordring, bare en gjetning / poengtering ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...