AMD@ProZac Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Hvor mye mer ytelse kan jeg få ved å kjøpe en heatpipe til skjermkortet mitt? Ser prisene er gunstige, fra 250 til 300 NOK. Ser at dersom du skal kjøpe Sapphire skjermkort, som har heatpipe montert fra fabrikken, tar de seg godt betalt. Hvordan er disse å montere, krever de noe ekstra, vifte, power etc..? Noen som har denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=4&s=pl . Har også vurdert å kjøpe et Sapphire 9800 PRO Atlantis, o/c og montere en heatpipe. Dette vil totalt koste meg cirka 3000 NOK, dvs jeg sparer 500 NOK på å gjøre det selv. Noen som har erfaring med disse tingene?
Thegentelmann Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Noen ??? lurer selv på dette ...............
Aetius Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Selv kjøpte jeg Zalman sin heatpipe (skal visstnok være bedre, sa de i butikken) til mitt GeCube Radeon 9600 XT, og det klokker nå minst (har ikke presset det til max ennå) til 602 på GPU og 679 på RAM. Max GPU-klokk med originalkjøleren var 554, så det er litt å tjene på det, ja. Monteringen var temmelig enkel og grei. Satte på en 50mm vifte jeg hadde liggende, men dette er overhodet ikke påkrevet. Bare pass på å rengjøre godt, slik at du fjerner all gammel goop, og ha på et tynt lag med ny "go'-goop". Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå