$ig Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 hei, jeg har kjøpt meg ny pc(eller det vil si forgje påske), helt siden jeg fikk den har den "lagget", den er så å si treig i alt den gjør! For det første bruker den nesten 2 min på å boote, og når den enderlig har bootet så legger den i innloggingen i XP. Så kommer jeg inn til windows så starter jeg ett lite program som winamp-da lagger først hele pcen i 4 sec før jeg kommer inn(som den bruker lang tid på) så lagger den med jevne mellomrum i 1 sec hvert 4 sec ca.(altså maskinen jobber littegrann hvert 4 sec i ca 30sec-5min etter programmet er startet, dette skjer uansett hvilket prog jeg åpneer; om det er Opera eller om jeg loder opp et save game i et spill...det er utrolig frustrerende(har levd med det i nesten ett år nå. Også overføring tar lang tid, har en maxtor 200 gigger extern med usb 2.0 og firewire men det går like treight med begge to..bruker ca 5 min på å overføre en fil på 750 mb.. Tror det kan ha noe med saken å gjøre for maskinen er gjenneralt treig! Jeg har prøvd det meste innenfor min kompetanse-alt fra å overklokke maskinen til å fjerne noen ting i task mannager..men ingenting hjelper.. Tar med stoor takk imot råd som kan gjøre PCen min fin! mvh $ig (Specs: CPU: 2400+ AMD HK: ASUS A7N8X Minne: 2x TwinMOS w/ winbond 250mb )
Framerate Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 trykk ctrl + alt + delete og se hva som bruker så mye cpu
Stig-Arne Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Vel, det første som slår meg er driver komplikasjoner. Har du prøvd å formatere og installere win på nytt? for så å legge inn en og en driver og se om noe forandrer seg?
Sealine Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 jeg ville uten tvil kjørt backup på ting og tang du trenger, og kjørt en skikkelig formatering =)
$ig Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 Det er ingenting som bruker CPU!...det er det værste! Den bare lagger uten at CPU blir brukt..
Stig-Arne Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 vel, repterer det jeg skrev tidligere, formater og prøv på nytt. Kan hende noe er gått galt i installasjonen av Win, eller at en driver som lager krøll.
$ig Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 Vel, det første som slår meg er driver komplikasjoner. Har du prøvd å formatere og installere win på nytt? for så å legge inn en og en driver og se om noe forandrer seg? Har formatert PCen på nytt og instalert winXP flere enn 4 ganger! og den lagget tilogmed første gang jeg slo den på, så tror det ikke har noe med software å gjøre, hvis det ikke er windowsen som ikke funker som den skal..
Stig-Arne Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 har du 2 minnebrikker? visst så, prøv å start opp med en enkelt. prøvd å resette CMOS?
$ig Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 har du 2 minnebrikker? visst så, prøv å start opp med en enkelt. prøvd å resette CMOS? hmm før kjørte jeg bare med en brikke og det funka desverre ikke noe bedre.. også prøvd å resette CMOS flere ganger, uten at det hjalp noe..
Stig-Arne Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 snodig. Du kan også prøve å ta ut alt annet en cpu, skjermkort, en rambrikke og en hardisk. hjelper det da? prøvd BIOS oppdatering ?
Vaio Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 vel, repterer det jeg skrev tidligere, formater og prøv på nytt. Kan hende noe er gått galt i installasjonen av Win, eller at en driver som lager krøll. For meg ser det mest ut som KABEL krøll... Anyway Hvordan er kabelene koblet i maskinen din? Ser etter hvor mye PF usage du bruker ved oppstart. ER den over 120 så er det noe galt... Min starte på 86.6 eller 89.9
$ig Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 snodig. Du kan også prøve å ta ut alt annet en cpu, skjermkort, en rambrikke og en hardisk. hjelper det da? prøvd BIOS oppdatering ? Tror du det er nettverks kortet eller lydkortet som gjør det? Har Flashet BIOSen og oppdatert den men hjalp lite. -$ig
merl1n Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Synes det høres litt ut som harddisk feil jeg. Prøv med en annen harddisk.. Jeg hadde noe liknende med foreldrene mine sin pc. Bestilte ny hdd fra komplett og da var problemet løst.
$ig Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 Synes det høres litt ut som harddisk feil jeg.Prøv med en annen harddisk.. Jeg hadde noe liknende med foreldrene mine sin pc. Bestilte ny hdd fra komplett og da var problemet løst. hehe må skuffe der også..har to HDD og begge funker dårlig.. men jeg har uttagbare HDD hvis du vet hva det er, og det er faktisk ett litt gammelt system så kanskje det har noe med saken å gjøre..?
$ig Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 Er cpu'en varm? du har på kjølepasta? Kjøpte Artic Silver for den lå på ca 67 grader, nå ligger den vel på ca rundt 50 grader.. men hjalp ikke mye.
Stig-Arne Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 nettverkskortet kan skape krøll ja. Den gamle uttagbare hdd kan også skape krøll. Koble den i fra og se hva som skjer
M@R7!N Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Leste tidligere i dag her på forumet at hvis du har SP1 til windows XP, så kan programmer ta opptill 10 ganger lengre tid å åpne.. Se her: http://www.itavisen.no/art/1300897.html Kan jo skyldes det.
$ig Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 nettverkskortet kan skape krøll ja. Den gamle uttagbare hdd kan også skape krøll. Koble den i fra og se hva som skjer ok, da prøver jeg å ta ut nettverkskortet og koble hdden direkte til kablen-ikke via Hdd skuffen den er i. takk for svar!
$ig Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 Leste tidligere i dag her på forumet at hvis du har SP1 til windows XP, så kan programmer ta opptill 10 ganger lengre tid å åpne.. Se her: http://www.itavisen.no/art/1300897.html Kan jo skyldes det. Ja kanskje det har noe med saken å gjøre, men det er jo flere 1000 som også har xp med sp1 uten min problemer..så er litt rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå