Gå til innhold

Sykelig lav 3dmark01


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Her er det mye fordommer mot fx 5200 ja !!

 

Hadde et slikt tidligere. Fikk ca 9000 poeng i 3dmark2001 og 1500 i 3dmark03

Det var på en p4 2.4

 

Det finnes forskjellige versjoner av dette kortet. Jeg hadde Asus 9520 i 128-bit utgave. Hvis man har en 64-bit utgave skal det visstnok være endel dårligere ytelse.

 

Du får jo hva du betaler for, og jeg synes jeg fikk ganske mye for mitt ;-)

 

Dårlig ytelse kan for eksempel skyldes:

- Behov for reinstallasjon av operativsystemet

- AGP drivere (følger med installasjon cd)

- Behov for nyeste driver fra Nvidia (53.03 er skikkelig bra!)

 

Richard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg fikk 3000 poeng med en t-bird 1.2 - 512mb pc 133sdram og asus v6600 deluxe geforce 256 (en del år siden)

 

mtp at 3dmark 2001 samtidig er cpu avhengig så er det vel mye som tyder på at noe ikke helt stemmer.

har du installert chipset drivere ?

Lenke til kommentar

Altså, jeg er ganske sikker på at han burde runde 7000 poeng, selv om han kun har et GeForce FX5200. Herregud, han har jo en A64 og 512 RAM. Jeg benchet et GF2 Ultra i en XP1800+ med SD-RAM(!) og fikk 5100 poeng nå. Et FX5200 yter bedre enn GF2 Ultra, det er jeg ganske sikker på! Rundt 8-9000 hadde vært normalt.

 

EDIT; sjekk her. Det burde bekrefte det jeg nettop sa. Jeg er enig i at FX5200 er et møkkakort, men dårlig er det ikke.

Endret av vladnag
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kjøp deg et Sapphire Radeon 9800 Pro ;)

Ja, tenkte det. Kjøpte det billigste FX 5200 kortet jeg fant da, det kostet snaue 600. Likevel, resten av oppsettet mitt burde tilsi en høyere score. Jaja, jeg får klokke til det brenner og kjøpe meg et nytt, er jo ikke verre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kansje dumt å spørre men du har lagt inn de nyeste chipset driverene til dette hovekortet samt nyeste drivere for skjermkortet?

Nope. Bygde den i går så jeg nøyet meg med sakene jeg fikk på cd.

Lenke til kommentar
Kansje dumt å spørre men du har lagt inn de nyeste chipset driverene til dette hovekortet samt nyeste drivere for skjermkortet?

Nope. Bygde den i går så jeg nøyet meg med sakene jeg fikk på cd.

There you got it!

Last ned nyeste drivere til HK og skjermkort.

Du burde også ta en titt på BIOS oppdateringer pga. mange HK yter mye bedre med ny BIOS. Les litt om selveste BIOS oppgraderingen så ser du om det er noen ytelseøkning å hente.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...