Gå til innhold

HD støy


volund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det normalt at HDen suser? har en Toshiba MK6022GAX.

den er på 60gig og 5400rpm

 

Av en eller trodde jeg en bærbar med pentium m skulle være helt stille, men den gang ei

 

Eier av CL50

Om hden din bråker har jo dette ingen verdens ting med pentium-m pros å gjøre..

disker varierer en del fra merke til merke, men en 5400 disk skal du omtrent bare høre når det er helt stille og du legger øret inntill lappen din

Lenke til kommentar
Om hden din bråker har jo dette ingen verdens ting med pentium-m pros å gjøre.

Vet jo det. Kan man putte inn en disk feil slik at den suser mer enn den burde?

 

Om man ikke skal kunne høre den før man putter øret inntil tror jeg kanskje det er noe feil med pcen min.

Lenke til kommentar
Om hden din bråker har jo dette ingen verdens ting med pentium-m pros å gjøre.

Vet jo det. Kan man putte inn en disk feil slik at den suser mer enn den burde?

 

Om man ikke skal kunne høre den før man putter øret inntil tror jeg kanskje det er noe feil med pcen min.

Kanskje om den ikke er montert riktig slik at den ligger og lager litt vibrasjoner som den normalt ikke skal.. Litt vanskelig å vite hva du definerer som bråk også men..

Lenke til kommentar

JEg har selv akkurat lik hdd i min G551. Hører den når den jobber, men ellers hører jeg den ikke i det hele tatt. Det er ikke hdd-støy, knitring, du refererer til når du skriver susing?

 

Tror nok ikke de har satt i feil hdd. Ganske mange pcer, uavhengig aav merke kommer med disse toshiba diskene etter hva jeg har forstått. De er rimelige i pris, og har grei ytelse. For min del kunne den vært litt mindre bråkete når den jobbet da men.

Endret av Kenti
Lenke til kommentar
JEg har selv akkurat lik hdd i min G551. Hører den når den jobber, men ellers hører jeg den ikke i det hele tatt. Det er ikke hdd-støy, knitring, du refererer til når du skriver susing?

 

Tror nok ikke de har satt i feil hdd. Ganske mange pcer, uavhengig aav merke kommer med disse toshiba diskene etter hva jeg har forstått. De er rimelige i pris, og har grei ytelse. For min del kunne den vært litt mindre bråkete når den jobbet da men.

Med susing mener jeg en vifteaktiglyd, knitringen vet jeg må være der. Men den høres ut som en vifte på lavgir.

 

Feil HD er det nok ikke men kansje en monteringsfeil eller.no

Lenke til kommentar
JEg har selv akkurat lik hdd i min G551. Hører den når den jobber, men ellers hører jeg den ikke i det hele tatt. Det er ikke hdd-støy, knitring, du refererer til når du skriver susing?

 

Tror nok ikke de har satt i feil hdd. Ganske mange pcer, uavhengig aav merke kommer med disse toshiba diskene etter hva jeg har forstått. De er rimelige i pris, og har grei ytelse. For min del kunne den vært litt mindre bråkete når den jobbet da men.

Med susing mener jeg en vifteaktiglyd, knitringen vet jeg må være der. Men den høres ut som en vifte på lavgir.

 

Feil HD er det nok ikke men kansje en monteringsfeil eller.no

Nei det er nok ikke noe galt med hardisken din, de suser slikt laft, når alt annet er skrud av kan du høre den.

 

G551 har vell en vifte som går hele tiden, den overdøver Hd'en, det gjør CL50 vifta på tomgang også. Så det er ikke mye bråk det er snakk om.

 

Montere HD feil skal godt la seg gjøre, den er festet med 1 skrue, og skyves lett ut og inn, har selv tatt ut min for og sjekke merke osv, nyskjerig som jeg er.

 

Har en Eksterne Maxtor 250GB HD, på 5400rpm, den bråker mye mer en CL50 disken. En grunn til at man reagerer er vell at disse pcene er tynne, det er ikke plass til så mye støydemping i de, og du har den jo rett under deg så lyden er veldig nærme.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

jeg har også ein G551, viften går bare enkelte ganger når cpu blir belastet kraftig, ellers er den det ingen vifte som går. Alikevel vil jeg påpeke at jeg har susing som kommer fra høytalerene. Denne susingen som høre ut som forstyrrelser fra en eller annen kilde. Susingen er så og si fraværende når maskinen er i dvalemodus, men høres veldig bra når jeg surfer på nettet eller starter opp maskinen. Da overdøver den HD lyden. Har sendt mail til IT24 og spurt hva det kan være, men de har ikke svart meg og jeg sendte mail på tirsdag. Dårlig av dem, ja. Angrer på at jeg kjøpte G551, til nå er jeg ikke fornøyd i forhold til 1557 Tundra som jeg også har.

 

Noen her som har peiling på hva susingen er? Rart at den virker til å bli påvirket av hva PC'en driver med. Når jeg til og med beveger musen hører du tydelig forskjell i frekvensområdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...