Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adsl gjennom switch


Anbefalte innlegg

jeg har bestilt telenor adsl og vil gjerne dele internett-forbindelsen med faren min sin pc. leste på forumet at switch var en billig og bra løsning. Faren min bruker pc'en sin som jobb-pc og han vil ikke at vi skal sette opp et nettverk. Går det an å bare dele internett-forbindelse uten å koble opp i nettverk. veit du om noen billige løsninger??!! har to nettverkskort fra før av. Hvis ikke det er mulig å dele forbindelse og ikke være i et nettverk kan du da sette opp en liste over ting jeg trenger? Router er for dyrt!!! er en fattig gutt.

 

På forhånd takk

 

MVH

Andreas Ringstad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-10-25 19:28, Melchot skrev:

jeg har bestilt telenor adsl og vil gjerne dele internett-forbindelsen med faren min sin pc. leste på forumet at switch var en billig og bra løsning. Faren min bruker pc'en sin som jobb-pc og han vil ikke at vi skal sette opp et nettverk. Går det an å bare dele internett-forbindelse uten å koble opp i nettverk. veit du om noen billige løsninger??!! har to nettverkskort fra før av. Hvis ikke det er mulig å dele forbindelse og ikke være i et nettverk kan du da sette opp en liste over ting jeg trenger? Router er for dyrt!!! er en fattig gutt.


 

De er jo i nettverk med en ruter å da!!!!!!!!!

Skjønner ikke helt hva du mener, internett er jo bare et veldig stort og avangsert nettverk

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids sette opp en PC med 3 nettverkskort og internett deling. Et til ADSLen, et til Ditt nettverk og et til Faren din sitt nettverk. På den måten kan du skille Nettverkene fra hverandre.

Slik gjør det de i alle fall på skolen jeg gikk på før for å skille lærernettet fra elevnettet.

Lenke til kommentar

For å gjøre det enda enklere enn 2-3 nettverkskort i en pc er det greit med en router. Hvis din far's pc ikke deler filer eller skrivere kan du heller ikke se han, og da har dere egentlig ikke nettverk mellom maskinene.

 

Men en switch vil ikke fungere hvis begge skal bruke nettet samtidig. En router er en rimlig og fin investering. Også sikkerhetsmessig for din far.

 

Jeg har satt opp noen telenor adsl med smc barricade router. Dette fungerer helt ypperlig. Har ikke hatt noen problemer med dette oppsettet på 4-5 steder sålangt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...