Gå til innhold

Vcore som har skylden?


eln

Anbefalte innlegg

Har en xp 2500+ som jeg driver å klokker på nå. men etter 30sec i 3dmarks stenges programmet automatisk ned. cpu kjører nå på 12*200 står det i bios men den er jo låst så det blir 11*200, det samme skjer når jeg setter "standar" xp3200+ i bios. Vcore er på 1,800. er det Vcore'n som ødlegger eller rettogslett att cpu ikke takkler mere? :roll:

Endret av eln
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en xp 2500+ som jeg driver å klokker på nå. men etter 30sec i 3dmarks stenges programmet automatisk ned. cpu kjører nå på 12*200 står det i bios men den er jo låst så det blir 11*200, det samme skjer når jeg setter "standar" xp3200+ i bios. Vcore er på 1,800. er det Vcore'n som ødlegger eller rettogslett att cpu ikke takkler mere? :roll:

Skal tåle 1,8 helt greit med god kjøling. Mener det går greit opp til ca 2. Da begynner det å bli kritisk. Hva er temp? Tror problemene dine ligger i at enten NorthBridge (NB) eller CPU blir for varm. Har du aktiv eller passiv kjøler på NB? Hvilken HK har du? og hvilken revisjon av HK`et. lykke til. PS. prøv å klokk litt ned. Du merker ingen forskjell likevel :green:

Lenke til kommentar

Temp ligger nå på 46grader så den skal det ikke være noe galt med, cpuvifta er ei Thermaltake Extreme Volcano 12 å den kjøler vel godtnok :) . hk'et er av typen Abit NF7-s 2.0. cpu'n kjører stabilt på 11*192 med 1,775Vcore å da lurer jeg på om det er jeg som har vært uheldig med cpu'n eller att det er Vcore og andre instillinger som hindrer. ram er forøvrig twinmos pc3200 m/winbond

Lenke til kommentar
Temp ligger nå på 46grader så den skal det ikke være noe galt med, cpuvifta er ei Thermaltake Extreme Volcano 12 å den kjøler vel godtnok :) . hk'et er av typen Abit NF7-s 2.0. cpu'n kjører stabilt på 11*192 med 1,775Vcore å da lurer jeg på om det er jeg som har vært uheldig med cpu'n eller att det er Vcore og andre instillinger som hindrer. ram er forøvrig twinmos pc3200 m/winbond

Ja, sier meg enig med deg, tror CPU`en ikke klarer mer. Men tror alt 192*11 er bra da. Garanter deg at du ikke merker forskjell på annet enn syntetiske tester ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...