eseluno Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Aloha! Jeg har to spørsmål, som jeg håper noen gidder å svare på: Jeg skal (fortsatt) kjøpe en 17" LCD-skjerm. Er det noen som kan vise til bra tester av slike skjermer? Jeg har vel egentlig bare sett den på tom's hardware guide, men den Hercules-skjermen som vant der, virker det vanskelig å få tak i med DVI-inngang. BenQ FP791 er en skjerm jeg synes ser kul ut, men vet noen om den faktisk er kul, dvs. er det en bra skjerm til gaming og film og alt annet man vil bruke den til?
siggen7 Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Kjøpte selv en BenQ Fp731, som jeg er svært fornøyd med selv om spec; responstid er på 25ms kontrast 450:1. Testet den side om side med en BenQ Fp767 som har bedre spec; respons: 16ms og 500:1 og det er ingen tvil om at Fp731 hadde bedre bilder og skarphet i spill og til dels i filmer enn Fp767. Har sett at Fp791 har samme spec som Fp767 men den har mer lysstyrke (400cdi). Den er jo den dyreste av BenQ 17". EDIT: BenQ og Acer er samme selskap.
Ni kon Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 mange bra skjermer til spill der ute. Benq fp731 er derimot ikke en av de som jeg har med til finalen. Sorry siggen.
eseluno Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Skrevet 21. januar 2004 Når planlegger du å publisere den testen din, oivind_dahle?
Ni kon Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 (endret) Blir vel ferdig med den neste uke. Skal teste en rekke skjermer i morgen og helgen. Er vel ferdig med 17" markedet på fredag. Mangler ennå å teste viewsonic, Fujitsu-Siemens, Eizo l550 og blackwiev. Bilde mens du venter: da har du sett bilde, og jeg fjerner det Innrømmer at det var et dårlig bilde Endret 21. januar 2004 av oivind_dahle
zyrex Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Synes BenQ sine skjermer er gode.. Bruker BenQ FP547 på skolen, og selv etter ett innbrudd hvor de blei behandla som dritt, funker de fremdeles fint. De døde pixelene er levende igjen nå Utenom det, så innsynsvinkelen egentlig god, og refreshtiden er bra til 25ms å være, NFSU går uten problemer.. legger ikke merke til ghosting i hvertfall..
Ni kon Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 nb: jeg sier ikke at benq er dårlige. Jeg sa bare at når det kom til spill er ikke den 17" jeg tester med til finalen
siggen7 Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Offtopic: Hvis jeg kjøpte ny lcd skjerm i dag ville jeg gått for en med DVI, det er merkbart bedre bilde.
Ni kon Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Offtopic: Hvis jeg kjøpte ny lcd skjerm i dag ville jeg gått for en med DVI, det er merkbart bedre bilde. det er jeg 110% enig i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå