Gå til innhold

Maskina fryser? alt stopper opp?


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig formatert min maskin grunnet et virus jeg fikk på maskinen.

 

Nå etter å ha installert Windows XP på nytt har jeg igjen problemer. Har vel brukt pcen i ca 1 mnd nå etter formatering.

 

Problemet er som følger:

Jeg starter maskinen og bruker den som vanlig, jeg setter med foran tven og plutselig slår den seg av?

Jeg startermaskina igjen men uten hell kjører siste "good known konfigurasjon" ved å klikke på F8 ved oppstart og jeg kommer inn.

Jeg legger i midlertidig merke til at f:\ disken min er borte (Min FTP server). Merkelig tenker jeg og tar en restart utenhell.

Jeg stiller maskinen tilbake noen dager får opp f:\ stasjonen. Dette fungerer, men plutselig restarter noe igjen.

Denne gangen kjører jeg scandisk på både c:\ d:\ f:\ på min maskin. Men pr dags dato er problemet der forsatt?

De siste gangene når jeg har brukt pcen har den gjort dette ca 4-5 ganger vet ikke om feilen ligger på hd eller pc?

det virker som om det er noe som resartet. For meg høres det ut som om det er harddisken. Når dette skjer fryser alt seg på skjermen musepekeren er bevegelig i noen ekunder etter restarten men fryser til slutt den og.

 

Dett begynner å bli rimelig irriterende og jeg vet ikke om hva jeg skal gjøre da jeg ikke vet om det er en maskin feil eller harddisken?

Får ikke stilt maskinen til bake til den dagen jeg installerte Windows XP på nytt?? Finner kun et restore point?

HD som Wndows er installert på er en western disk

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å nappe ut den disken som er f: disken (hvis det ikke er en partisjon på systemdisken din) og se om maskinen rebooter etter at du har brukt restorepoint'et... Sjekk at du har nyeste drivere til alt også.

Driverer er nok ikke noe problem.

 

Kan gått prøve å nappe ut f:\ disken men tror ikke det hjelper.

Men skal gjøre et forsøk jeg;) Takk for tips:)

 

Men mener du nå at problemet kan ligge på f:\ disken?? :scared: Der ligger deg 120 gb med masse snack jo :cry:

Lenke til kommentar

Dette må jeg si er rart.

 

Tror jeg har løst problemet. Brukte PC-en i 6-7 timer i går kveld og så langt ikke hatt noen problemer. Fant forresten ut at det var harddisken som hadde en slags restart.

 

Jeg tror dette løste problemet:

Før gikk det en strøm kabel via cd rom -> DVD brenner-> og tilslutt Harddisken.

 

Nå har jeg koblet om så det går en kabel direkte fra strømforsyningen og ned på harddisken. Så langt ikke hatt noen problemer så tror det var grunnen. :thumbs:

 

Men merkelige at det skulle oppstå sånn plutselig??

Lenke til kommentar
Dette må jeg si er rart.

 

Tror jeg har løst problemet. Brukte PC-en i 6-7 timer i går kveld og så langt ikke hatt noen problemer. Fant forresten ut at det var harddisken som hadde en slags restart.

 

Jeg tror dette løste problemet:

Før gikk det en strøm kabel via cd rom -> DVD brenner-> og tilslutt Harddisken.

 

Nå har jeg koblet om så det går en kabel direkte fra strømforsyningen og ned på harddisken. Så langt ikke hatt noen problemer så tror det var grunnen. :thumbs:

 

Men merkelige at det skulle oppstå sånn plutselig??

det er nok fordi når det er load på de andre enhetene så vil du da få en dropp i voltage inn på HDD som dermed blir for dårlig til å få selve disken til å svive sikkelig og dermed vil da hele maskinen kræsje siden det blir korrupte data meldinger internt i systemet. Dette er iallefall min konklusjon ettersom noe lignende skjedde meg..

 

Det går fint med slik kobling men med engang du setter inn en cd inn på en av dine ROM lesere så vil denne enheten da trekke strøm og vil "stjele" litt av spenningen HDD skulle ha rett på siden det er seriekobling på disse kontaktene fra strømforsyning. Så det er iallefall det jeg kom frem til etter litt undersøkelser.. men vet ikke om jeg har forklart det enkelt eller rotete.. hvis dere lurer på noe så skriv enten en PM eller sett opp noe her på denne topic.

 

Bra du fikk fikset den;) :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...