Gå til innhold

Athlon 64 overklokking


Chimera-

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestillt en AMD Athlon64 3200+ og har hørt mye negativt om den angående overklokking, stemmer dette? er den udugelig til overklokking?

 

Jeg har selv bestillt følgende:

 

Abit KV8-MAX3 Hovedkort

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz

Corsair XMS PRO3200LL DDR-DIMM 512MB

Thermaltake TR2 M6 (K8) Opteron/Athlon64 (vifte)

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

 

Hvis jeg idet hele tatt får behov for å overklokke, hvor mye kan jeg komme opp i med dette systemet? Vet ingenting om den cpu-vifta, godt mulig den ikke er beregnet til overklokking.. er vel i såfall bare fsb'en som kan endres?

 

Andre med samme prosessorer kan jo legge igjen sin oc her.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja desverre så er den nok ikke noen klokker , dette må også hk ta en del av skylden for.

 

 

Tja........

 

Det kommer helt ann på hvor heldig du er det.... Min 3200+ kjørte fint 2600Mhz i Prometeia med kun 1,7v.......

 

Desverre så døde mitt kjære AN50R HK.... men nytt er på vei. tror faktisk at 2700-2800Mhz er mulig med den kjølingen jeg har

 

Så å si den er en dårlig klokker er vel å ta litt hardt i....... Men JA den trenger bra kjøling og en del tweaking for å klokke bra .

Lenke til kommentar
Ja desverre så er den nok ikke noen klokker , dette må også hk ta en del av skylden for.

hva er det du sier? mange A64 3200+ cpuer som klokker langt.

Nei, ikke mange et fåtall og om du ser på utenlanske sider sliter mange med disse og klokking , dette fordi de klokker forholdsvis dårlig og at de er veldig følsomme for volt , bare det å øke volten på minnebrikkene har ført til at cpuèn har tatt kveld.

Når jeg sier dårlig mener jeg feks en 2,2 som kunn kann klokkes til 2,5- 2,5.

Men disse cpuène har til gjenngjeld en utrolig bra ytelse allerede som uklokket.

Så dette er ikke et forsøk på å vere negativ , heller tvert om da jeg synest dette er en spennende sak, håper derfor at nForce 3 250 kommer ut mulig den blir bedre å håndtere da.

Lenke til kommentar
Ja desverre så er den nok ikke noen klokker , dette må også hk ta en del av skylden for.

 

 

Tja........

 

Det kommer helt ann på hvor heldig du er det.... Min 3200+ kjørte fint 2600Mhz i Prometeia med kun 1,7v.......

 

Desverre så døde mitt kjære AN50R HK.... men nytt er på vei. tror faktisk at 2700-2800Mhz er mulig med den kjølingen jeg har

 

Så å si den er en dårlig klokker er vel å ta litt hardt i....... Men JA den trenger bra kjøling og en del tweaking for å klokke bra .

Ja desverre ser det ut som denne har samme syndromet som XP , nemmelig at det er store variasjoner fra cpu til cpu , hadde håpet at dette var borte på disse men det ser desverre ikke slik ut.

Lenke til kommentar

Så ut av det jeg har hørt nå så burde jeg være fornøyd om jeg får min athlon64 3200+ til 2.2 - 2.4Ghz ? Eller gjør jeg smartest i og ikke overklokke i det hele tatt?

 

krever kanskje litt mere kunnskap for å overklokke denslags prosessorer?

ikke vet jeg. :)

Endret av Chimera-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...