Gå til innhold

70-200 mm tele objektiv ?


Anbefalte innlegg

Heisan... Jeg trenger hjelp til å bestemme meg. Skal investere i et 70-200 mm objektiv og valget står mellom et Canon eller Sigma. Det ultimate hadde vært Canon sitt 70-200 f/2.8 L IS, men det koster skjorta og litt til. Foruten IS objektivet så har også Canon 70-200 f/2.8 uten IS og 70-200 f/4 (begge L optikk). F/4 objektivet er utsolgt, og ingen vet når Canon kan levere det. Som et alternativ til Canon så har Sigma sitt 70-200 f/2.8 til en litt rimligere pris en 70-200 f/2.8 L fra Canon. Evt om Tamron har et tilsvarende objektiv.

Er det noen som har noen erfaringer, evt noen pekere til sider hvor det er utført noen seriøse sammenligningstester tester (Sigma og Canon)?

 

thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan... Jeg trenger hjelp til å bestemme meg. Skal investere i et 70-200 mm objektiv og valget står mellom et Canon eller Sigma. Det ultimate hadde vært Canon sitt 70-200 f/2.8 L IS, men det koster skjorta og litt til. Foruten IS objektivet så har også Canon 70-200 f/2.8 uten IS og 70-200 f/4 (begge L optikk). F/4 objektivet er utsolgt, og ingen vet når Canon kan levere det. Som et alternativ til Canon så har Sigma sitt 70-200 f/2.8 til en litt rimligere pris en 70-200 f/2.8 L fra Canon. Evt om Tamron har et tilsvarende objektiv.

Er det noen som har noen erfaringer, evt noen pekere til sider hvor det er utført noen seriøse sammenligningstester tester (Sigma og Canon)?

 

thomas

Da er valget tatt og objektivet innkjøpt. Etter mye vurderinger og endel anbefalinger så ble det en Sigma 70-200 f/2.8 objektiv. Jeg betalte 8440 for objektivet i Bergen. Fikk også et tilbud på Canon 70-200 f/2.8 L IS til 18.200 (hos Foto Jørgen i Bergen) og Canon 70-200 f/2.8 L til 13.000 (hos Japan Photo).

 

Hos B&H Photo (USA) så måtte jeg med mva + frakt betalt ca 6800 (dollarkurs på 7.0) for Sigma, Canon IS ca 14500 og Canon (uten IS) ca 9600. Ingen av Canon objektivene var inne på lager hos B&H? Og i Norge var det også svært få som hadde Canon L objektiver på lager (med unntak av de to i Bergen)...

Lenke til kommentar
Få høre da hvordan den fungerer; om du er fornøyd!? Har nettop prøvd Sony F-828 men tror nok at det blir enten Canon 300D eller 10D jeg går for, og da må man jo ha en god linse!

Hvis det blir bra vær til helgen så blir det nok en tur ut i naturen for å ta noen bilder. Skal også ta noen portrett bilder og skal gi deg en melding når jeg har lagt ut noen bilder...

Det er også verdt å ta en titt i www.dpreview.com sine forum (Canon SLR Lens Talk & Canon EOS-300D Forum). Akkurat nå er søkemotoren utilgjengelig, men det er bare å søke etter f.eks Sigma i emnefeltet..

 

thomas

Lenke til kommentar

hei.

Jeg har også hatt samme vurderingen som deg, og jeg endte ned på canons 70-200 f/2.8 L IS USM.

JEg pleier å handle hos www.adorama.com, og etter jeg har kjøpt noen objektiver og diverse utstyr der, har jeg nå fått tildelt en rabatt på 15%.

Er veldig fornøyd med denne butikken, har meget god service der.

Ender da på ca 11500, inkl norsk mva.

leveringstiden er også helt topp, sist jeg bestillte tok det en uke via ups, og de ordnet fortollingen, leverte objektivet til meg på jobb, og ettersendte mva kravet.

Endret av cycorax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...