drno21 Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Ønkser å vite hvor mye watt strømforyningen min er? Det fulgte ikk enoe vedlegg om dettet med pc`en og er litt i tvil om det holder mål til mitt radeon 9800 pro kortet. Er det noen programmer som kan brukes til å finne ut om dette!! Jeg tror at jeg har 300 watt men er usikker på dette!!! Foretsen er det lurt å bruke strømkabelen som fulgte med skjermkortet til å koble den til harddisken for så deretter å plugge den i strømen. Det vil si at skjermkortet og harddisken bruker samme strømkabel.
chil Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Ønkser å vite hvor mye watt strømforyningen min er? Det fulgte ikk enoe vedlegg om dettet med pc`en og er litt i tvil om det holder mål til mitt radeon 9800 pro kortet. Er det noen programmer som kan brukes til å finne ut om dette!! Jeg tror at jeg har 300 watt men er usikker på dette!!! Foretsen er det lurt å bruke strømkabelen som fulgte med skjermkortet til å koble den til harddisken for så deretter å plugge den i strømen. Det vil si at skjermkortet og harddisken bruker samme strømkabel. skru opp kabinetter les av strømforsyninga..
Mello Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 (endret) Et Radeon 9800PRO kort trekker ca 74 watt om jeg husker rett, på original clokking. Ser ikke hva slags andre speccs du har, men hvis ikke du har noe alvorlig kraftig, så skal 300 holde intil videre, men jeg vil anbefale å anskaffe en ny en, siden for svak strømforsyning kan resultere i ustabilitet osv... Edit: Så i ettertid at du har en P4 2.66 300 kan holde, men sier det er det samme som isted, kanskje litt lite, så anbefaler deg å gå til anskaffelse av en ny en. Antec sin TruePower serie er kjent for å være utrolig bra Endret 20. januar 2004 av Mello
drno21 Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Kan dette føre til at spill kan krasje og at skjermen låser seg pga lite strøm til skjermkortet??
Stigma Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 (endret) Hmm tvilsomt. Som regel fører lite strøm til spontan-rebooter. Men... når man ligger på kanten så kan alt skje. Utelukk ingenting. Max wattage står på siden av PSU inni kabinettet. Bare ta av sideplaten og les av. 300W skulle ikke fororsake noe problemer i en normal PC, selv med det skjermkortet, men en kombinasjon av andre meget strømtrekkende enheter + en billig PSU som ikke faktisk leverer fullt 300W = mulig problem. Q-tek for eks. er notorisk kjennt for å "overvurdere" sine egne PSU'er. 400W modellene deres har ikke nubbesjans til å faktisk holde en slik effekt stabilt (ikke i nærheten en gang). Det samme er desverre sant for mange andre billige produsenter også. -Stigma Endret 20. januar 2004 av Stigma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå