Gå til innhold

ECC, non ECC?


mr_sjur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
TwinMOS  2*256 PC3200 m/winbond  fungerer fint her på dette kortet.

Hvorfor to ram-brikker? Kortet kan ikke kjøre dual og det gir mindre oppgraderingsmuligheter. Denne skal jeg kjøpe meg. Takk snorreh :thumbup:

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
TwinMOS  2*256 PC3200 m/winbond  fungerer fint her på dette kortet.

Hvorfor to ram-brikker? Kortet kan ikke kjøre dual og det gir mindre oppgraderingsmuligheter. Denne skal jeg kjøpe meg. Takk snorreh :thumbup:

hvordan kan dere vite dette(om brikken er unbuffered, eller har ecc)? står det noe i infoboksene om rambrikkene som jeg ikke ser?

hva mener du med ikke kjøre dual? kan du ikke bruke to 512 mB f. eks?

Lenke til kommentar
TwinMOS  2*256 PC3200 m/winbond  fungerer fint her på dette kortet.

Hvorfor to ram-brikker? Kortet kan ikke kjøre dual og det gir mindre oppgraderingsmuligheter. Denne skal jeg kjøpe meg. Takk snorreh :thumbup:

hvordan kan dere vite dette(om brikken er unbuffered, eller har ecc)? står det noe i infoboksene om rambrikkene som jeg ikke ser?

hva mener du med ikke kjøre dual? kan du ikke bruke to 512 mB f. eks?

Hvis hverken REG eller ECC står spesifikt nevnt så kan man trygt anta at det dreier seg som standard ('unbuffered') minnebrikker. Du ser det iallefall på oversikten til Komplett:

http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...ID=9&t=1014&l=2

 

F.eks. Corsair TWINX1024R-3200C2 1024MB REG og Corsair TWINX1024RE-3200LL 1024MB ECC/REG.

 

Han mener at det ikke er noen vits å kjøpe minne i par, da Athlon 64 for sokkel 754 ikke støtter dual-DDR. Du kan selvsagt sette inn 2 stk. 512MB minnebrikker, men bortsett fra mer minne så vil ikke minnebåndbredden øke (som ved dual-DDR).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...