Swordman Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Har en Ford Granada-84 med en 2liter OHC motor i, noen forslag til hvordan eg kan tyne ut noen flere hester fra motoren..? Effektanlegg..?
Spoocy_Man Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 (endret) ja.... se på linken "Ford Sierra" det er så og si samme motor Men effektanlegg er en god start, Men tusk og tilpasse dimisjonen til eventuellt andre endringer for eks. porting av "toppen" + pliping Forgass(erer) helst to. Sliping av blokken Gjør du alt riktig kan du få ca. 160 - 190 Hk. uten turbo!!!! snakka lit med en som har erfaring ser du Endret 20. januar 2004 av Spoocy_Man
Swordman Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Skrevet 21. januar 2004 Heh, hadde vært digg med noen HK'er til ja. Eneste problemet er at eg e ganske newbie og har ikke så alt for mye peiling på motorer. Mer detaljerte tips..?
DJ Villis Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Bytt kam aksel... Få tak i en trim kam... Nytt luftfilter også, viss du ikke har tenkt på det allerede...
Swordman Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Skrevet 22. januar 2004 thnx Villis, det hadde eg faktisk tenkt på, men fint at du minnte meg på det...
Spoocy_Man Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Det nytter ikkje bare med filter..... du mo nok ha eksos og
Swordman Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Skrevet 24. januar 2004 chippe en 1984 fordmotor..? Går det an...?
drkaos Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Nei, det går ikke an å chippe denne motoren da det er en gasser motor. En motor på ha eletronisk styrt tenning eller drivstofftrykk ihvertfall for å kunne chippes. Det kom de fleste med på slutten av 80, begynnelsen av 90-tallet.
Spoocy_Man Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Men er det en "weber" gasser? og 2,0 Litre? I såfall kan eg kansje beskrive trimming for "ammatører" Har jort det selv
Swordman Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Skrevet 27. januar 2004 Ja det er en 2.0liter OHC motor med Weber 2v forgasser... Tar gjerne imot detaljerte tips...
Turbogolf Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 uten at det koster gris kan du plane og porte toppen, dreie ned ventilene, bore ut akselerasjonsdysen i gasseren og legge ekstra skiver på ventilfjærene... må gjerne ha litt kunnskap for å fikse dette, men... planing koster ca 800,- ikke å anbefale å ta stort mer enn 1mm for gatebruk... dreing av svinghjulet har også sin ffekt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå