Gå til innhold

hvorfor må jeg skru av manuelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått meg ny pc. og når jeg skal skru den av så står det windows avslutter og så kommer det opp "nå kan du skru av maskinen". jeg bruker winXP.

er det noen som kan hjelpe meg?

Takker for alle svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå inn på control panel og se etter power options... (ledning som icon).

Gå så på advanced og se hva som står nederst under power buttons. Står det "ask me what to do" må du endre det til "shut down"

Skrevet
gå inn på control panel og se etter power options... (ledning som icon).

Gå så på advanced og se hva som står nederst under power buttons. Står det "ask me what to do" må du endre det til "shut down"

Det sto ikke no sånn under avansert.... :cry:

Skrevet

Kjører du XP home? i såfall vet jeg ikke hvordan det ser ut der.. Men på den dialogboksen jeg viser til er det 4 faner øverst som heter "power schemes", "Advanced", "Hibernate" og "UPS". Trykk på Advanced i tilfelle du finner det, eller nr 2 i fra venstre (om du har norsk XP).

Skrevet

Hei!

Gå inn i device manager. Gå til View menyen og velg Show hidden devices. Gå til System devices og enable devicen som heter noe sånt som ACPI-ettellerannet... Den er helt sikkert disablet til deg....

Meld tilbake om det funka da :)

Skrevet
Kjører du XP home? i såfall vet jeg ikke hvordan det ser ut der.. Men på den dialogboksen jeg viser til er det 4 faner øverst som heter "power schemes", "Advanced", "Hibernate" og "UPS". Trykk på Advanced i tilfelle du finner det, eller nr 2 i fra venstre (om du har norsk XP).

Jeg kjører XP pro... Men jeg finner det ikke enda jeg hvis jeg går inn på avansert så står det bare "vis altid ikon på oppgavelinjen" og "krev passord når datamaskinen gjenopptar kjøring etter hvilemodus" det er det eneste som står der......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...