Buchern Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 (endret) Beklager så mange poster men men Pc en min får en helt blå skjerm deretter så restarter den ver gang jeg går inn og spiller et spill eller en annen 3d aplikasjon. Som f eks 3Dmark 2001. Hvilken del er det som skaper denne konflikten? Skjermkortet mitt (PowerColor 9800 pro)? Eller er det noe annet? For er det skjermkortet sender jeg det inn imorgen!!! Har prøvd alle drivere! Omega o.l. Endret 18. januar 2004 av Buchern
Ravusy Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Hvor kraftig PSU har du? Er CPU eller VPU klokket? Jeg fikk samme problemet med blåskjerm fordi CPU'en min var klokket for mye...
Buchern Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Hvor kraftig PSU har du? Er CPU eller VPU klokket?Jeg fikk samme problemet med blåskjerm fordi CPU'en min var klokket for mye... Har ikke klokket noen av delene! Men kan det ikke være forårsaket av høy varme? Cpu en har jeg kjørt i et program som stresser den og det høysete jeg fikk der min maks vifte rpm var 65 grader!
Magnet Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Det er flere ting du kan prøve: Aktiver SmartGart (Skjerminstillinger -> Avansert) på den AGP hastigheten du skal bruke. Aktiver også denne AGP hastigheten i bios Aktiver AGP Fastwrite i bios Øk AGP voltage til 1.8 i bios Oppdater BIOSen din Oppdater driverne til hovedkortet Oppdater AGP driverene til hovedkortet Dette skal forhåpentligvis løse problemet ditt
Buchern Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Siden du har så mange tips har du hatt samme påroblem eller?
Buchern Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Har noen problemer *Bombe* Når jeg skal forandre agp hastigheten til 8x i windows så ber den meg restarte og dermed så går den ut og holder på å avslutte og så plutselig restarter den. Og når jeg går inn for å sjekke igjen står den fortsatt på 0 og ikke på Fastwrite. Men begge disse er på i Bios :-/ Agp voltagen er ikke det for å klokke kortet? Uansett går den maksimum til 1,60 eller 1,65 Alle andre drivere er oppgradert og bruker nå omega driverne!
VeXx Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Har noen problemer *Bombe* Når jeg skal forandre agp hastigheten til 8x i windows så ber den meg restarte og dermed så går den ut og holder på å avslutte og så plutselig restarter den. Og når jeg går inn for å sjekke igjen står den fortsatt på 0 og ikke på Fastwrite. Men begge disse er på i Bios :-/ Agp voltagen er ikke det for å klokke kortet? Uansett går den maksimum til 1,60 eller 1,65 Alle andre drivere er oppgradert og bruker nå omega driverne! hmm.. høres som strømmangel.. Plugget på den strømledningen inni 9800Pro kortet? Hvor stor PSU har du ? (strømforsyning).
Buchern Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Har noen problemer *Bombe* Når jeg skal forandre agp hastigheten til 8x i windows så ber den meg restarte og dermed så går den ut og holder på å avslutte og så plutselig restarter den. Og når jeg går inn for å sjekke igjen står den fortsatt på 0 og ikke på Fastwrite. Men begge disse er på i Bios :-/ Agp voltagen er ikke det for å klokke kortet? Uansett går den maksimum til 1,60 eller 1,65 Alle andre drivere er oppgradert og bruker nå omega driverne! hmm.. høres som strømmangel.. Plugget på den strømledningen inni 9800Pro kortet? Hvor stor PSU har du ? (strømforsyning). ******!!! Nå har jeg drit meg ut Har kun 350 w Chieftech men har thermaltake kabbinett som det følger med 7 vifter + en hardcano 4. På hk er det 3 vifter og en på skjermkortet. Skal jeg kjøpe større da? Men kan jeg sjekke om dette er problemet ved å koble av alle viftene?
Buchern Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 (endret) Men hvor stor pSU BURDE JEG HATT? Endret 20. januar 2004 av Buchern
Thorvald Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Tror 350Watt skal holde. Chiftecten er god den. Tror en reformatering og flashing av bios vil hjelpe deg godt på vei.
Buchern Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Tror 350Watt skal holde. Chiftecten er god den. Tror en reformatering og flashing av bios vil hjelpe deg godt på vei. Reformatering? Har flashet biosen til den nyeste updaten men reformatering?
Magnet Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Hadde samme problem med mitt 9600XT kort, tok meg ikke lange tiden å finne ut at dette var et utbredt problem med både 9600 og 9800. Jeg endte opp på 3.10 driverne til ATI, det var følgende svar som satte meg på sporet til løsningen. Fix this problem by cranking up the AGP voltage and installing the latest catalysts. But it turns out the problem is the compatibility with the KT400a chipset, which is being worked on by the techs at ATI, and will be fixed in an upcoming driver release, and this can be fixed in the interim by changing the AGP speed from 8x down to 4x, or by setting the AGP voltage to 1.8v. FAQ, GeCube Ellers finnes det mange lange tråder på dette problem ut på nettet. Det er blant annet en tråd på 9600pro med samme problemstilling som du kan finne her på denne tråden Lykke til!
Buchern Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Men når dus eter opp Agp voltagen klokker ikke d da kortet?
zandzpider Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 et hint. gpu kjøleren suger virkelig... sjekk om denne har STOPPET!
SoniX Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Har du tre vifter på hk??? Det hadde jeg og, fikk masse problemer fordi hk ikke fikk nok strøm!! Prøv å plugg ut to av de, kanskje det hjelper? Kurerte i alle fall min pc. (Epox RDA3+) xp2500+ @ 2,2GHz Mvh' SX
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 nei,man overklokker ikke kortet ved å sette opp agp voltage.. dog anbefaler jeg deg å ha god kjøling ettersom økt agp v=økt varme.
Buchern Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 nei,man overklokker ikke kortet ved å sette opp agp voltage..dog anbefaler jeg deg å ha god kjøling ettersom økt agp v=økt varme. Harbestilt ny gpu kjøler: Den ksotet 165,- å¨microplex og skulle vist fått bra på tester og sånn
AshtraY Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 (endret) sett agp til 4x fra 8x i egenskaper->skjerm->avansert-> 3dkort EDIT: er ikkje sikker men, eg meiner å tru at du mister garantien din med å kjøpe ny vifte. Endret 20. januar 2004 av AshtraY
Buchern Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 (endret) Hvorfor kan ikke jeg sette Agp volten opp til 1.8? Går jo kun til 1.65 Endret 20. januar 2004 av Buchern
Buchern Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Skrevet 20. januar 2004 Men er det noen andre her som har hatt sammen problemet med dette kortet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå