Gå til innhold

Radeon 9600xt problemer.(artifacts)

neon123

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har nå klokket ned grafikkkortet mitt til vanlig. Men får artifacts(små svarte streker i høyre hjørne på skjermen, på 3dmark 03. Hva kan være galt?

Fikk grafikkortet for 1 uke siden. :devil::devil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okei. Jeg har klokket ned til standard, men får artifacts. Skal jeg klage til de jeg kjøpte grafikkortet av? Kan de finne ut at jeg har klokket? :roll:

Skrevet

Har omtrent samme problem, dvs jeg får ikke artifacts i 3DMark01se og 3Dmark03 før jeg er på 554/348x2, men i Neverwinter Nights får jeg artifacts selv når kort og CPU er i normal hastighet. Klokket CPU ser forresten ut til å føre til en økning i artifacts i dette spillet, så nå for tiden ser jeg meg nesten nødt til å la være å klokke i det hele tatt. :scared: Spesielt etter at mitt kjære IC-7 brått tok kvelden og jeg måtte skaffe meg et Gigabyte 8IPE 1000 Pro som ikke klokker på langt nær så bra!

Er grundig skuffet over 9600XT, egentlig. Trodde jeg hadde kjøpt et bra kort, men nå tror jeg at jeg skulle holdt meg til nVidia.

Skrevet

Ja, jeg og! Trodde det skulle være et knallbra kort. Men nei. Får artisfacts i 03 når jeg ikke har klokket og ikke noe artifacts i 01. Merkelig

Skrevet

hmm, nå har jeg egntlig ikke peiling, men har ikke xt korta en innebygd sak som overklokker korta automatisk i forhold til temp? prøv å deaktivere denne funksjonen hvis dere ikke allerede har gjort d... :)

Skrevet

ATI har en ny funksjon kalt "Overdrive" på sine nye XT-kort, som lar kortet selv justere klokkefrekvensen dynamisk.

Denne funksjonen skal justere frekvensen på grafikkprosessoren i henhold til temperaturen på kortet.

Skrevet
ATI har en ny funksjon kalt "Overdrive" på sine nye XT-kort, som lar kortet selv justere klokkefrekvensen dynamisk.

Denne funksjonen skal justere frekvensen på grafikkprosessoren i henhold til temperaturen på kortet.

Har sjekket en gang til, og finner ingen referanse til dette i Catalyst 3.10-driverne. Jeg har et GeCube 9600XT og har så vidt jeg vet siste av alt som kan lastes ned fra ATI sine sider. Noen ideer om hva jeg må gjøre for å få tilgang til Overdrive-kontrollene? Klusse med registeret, kanskje?

Skrevet

:no: jaja du og den klokkinga di har allerede fått deg opp i trøbbel

Jaja jeg må nesten le siden noe har gått galt etter at du klokka og hvis det ble skadet mens du klokket det kan du ikke fikse det.

Skrevet (endret)

OK, nå har jeg nettopp kjøpt en Zalman VGA Heatpipe Cooler ZM80A-HP GPU-kjøler og hevet på en gammel 50mm vifte jeg hadde liggende, så får vi se om det var kjølingen som var problemet. Rapport følger senere...

EDIT: Navn på kjøleren.

Endret av Aetius
Skrevet
:no: jaja du og den klokkinga di har allerede fått deg opp i trøbbel

Jaja jeg må nesten le siden noe har gått galt etter at du klokka og hvis det ble skadet mens du klokket det kan du ikke fikse det.

Jaja, det vet du jo du alt om. Jeg har sendt mail til produsendten og han sa at det var normalt at jeg fikk artifacts på den første testen på 3dmark 03. Jeg får ikke på andre spill. Merkelig :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...