DanSteff3n Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar Hei Jeg tenkte jeg skulle prøve å ta opp igjen hobbyen med litt foto. Jeg er glad i å fotografere biler som kjører på bane, gjerne drifting. Det går jo ganske fort, så panorering har jo mye å si her. Jeg har et: Sigma 70-200mm f/2.8 APO EX DG MACRO HSM objektiv som skal brukes. Dette har jo ikke bildestabilisator, å jeg har heller ikke ibis i kamera. Hvor kritisk vil det være å ikke ha det? Jeg skyter gjerne med litt lengre lukkertid, for å få frem litt hastighet å slik i bilde. Jeg tar også litt bilder av folk. Har er det evnt snakk om et Sigma EX 24-70 mm 1:2.8 DG HSM også uten OS. Hvor kritisk er det uten bildestabilisator?
sedsberg Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar Det er mest hvis du filmer eller tar bilder i dårlig lys. Hvis det er utendørs og du likevel panorerer så vil jeg tro det ikke har så mye å si. I noen tilfeller kan IS også være en ulempe. 1
joandreas Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar (endret) Hadde sagt det er avhengig av modell. merk at feks a6700 er drastisk bedre enn a6600. a6500 har en mer primitiv modell som egentlig ikke hjelper særlig. da dette er avhengig av spesifikk modell. Endret 31. januar av joandreas 1
DanSteff3n Skrevet 31. januar Forfatter Skrevet 31. januar Jeg takker for svar 😊 Da skal jeg prøve å se om jeg får til noe uten at objektivet har IS. Jeg kjøpte meg et nytt kamera nå. Gikk ikke for noe voldsomt dyrt. Men endte opp med et Canon EOS R10. Å det har meg bekjent ikke IBIS. Så da er det greit 🙈 Har også blitt spurt om å ta noen bilder av hest. Altså på treninger osv, da er det jo ofte trening innendørs i ridehus osv. (Sjeldent godt lys) Tenker jeg bare må prøve å se hvordan det blir. Hadde et Canon EOS 7D for. Så jeg regner med jeg skal oppleve en liten forskjell værtfall 😊
joandreas Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar (endret) Bedre bruke tripod. Der alt av stabilisering motvirker det. Og helst en solid en. (Er forskjell på kulehodene) Eller oppgrader til R6 da den er snillere i lavlys. Endret 2. februar av joandreas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå