jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 11. mars 2002 Skrevet 11. mars 2002 jeg har laget meg et program i visual basic å har laget en kopibeskytelse. men hvordan kan jeg gjøre slik at den bare kommer første gang jeg starter programmet?
kilogram Skrevet 11. mars 2002 Skrevet 11. mars 2002 Dette er eit veldig spesielt spørsmål, som kan ha UTRULIG mange svar. Du må finne ein plass å lagre registreringsinformasjonen, og så sjekke kvar gong programmet startar om denne informasjonen er korrekt. Om den er det, treng du ikkje å vise "skriv inn serie-kode"-greier. Det er ofte svært vanleg å lagre slik data i registeret, men det er nok ikkje spesielt anbefalt, sidan dette er svært enkelt å spore.
grapz Skrevet 11. mars 2002 Skrevet 11. mars 2002 Hei, Som forrige person sa, lagre det i registeret f.eks. ved bruk av SaveSetting og GetSetting. Det er jo som sagt lett og spore, men litt svinn...
Nemis Skrevet 2. juli 2002 Skrevet 2. juli 2002 Man kan snekre en encrypter da...så før ma lagrer info'n i registeret så blir info'n kryptert...decrypt før man sjekker... burde går greit det (??)
Asbjørn Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Kan jo også lagre i fil som ligger i windows eller program katalogen. Eventuelt i tilleg til å lagre i registeret.
LeD Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Det har blitt brukt mye tid på å lage mer eller mindre mislykkede "sikre" kopibeskyttelser. Pass bare å på å bruke litt tid på å lage god programvare også... :wink: LeD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå