Spillredaksjonen Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Anmeldelse: Europa Universalis V Greier en aldrende gamer å lære seg grand strategy? Les hele saken på Gamer.no»
SanityAssassin Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 Velkommen til en helt ny verden! Du har helt rett. Jeg er Paradox-veteran og det tok meg ca. 40 timer før det begynte å klikke for meg. EUV er blant de meste kompliserte Paradox-titlene noensinne. Her er det nemlig mekanikker som er tatt fra store deler av spillkatalogen til Paradox. Kanskje det viktigste å forstå er at i forhold til EUIV så er EUV mye mindre en map-painter. EUV har implementert systemer som gjør at å holde balansen innad i riket ditt har blitt en mye større del av spillet enn det som var tilfelle i EUIV. Her er det hentet mye fra Victoria 3 og litt fra Imperator Rome og Crusader Kings 3. Det trengs litt raffinering, men dette er svært komplisert spill som er på god vei. Lykke til videre på din ferd! Håper du får det gøy med det som etter mine øyne kan bli et av de beste strategispillene noensinne. Det er ikke helt der enda, men når man ser utviklingen i f.eks Victoria 3 og Crusader Kings 3 siden lanseringene så har jeg klar tro på at dette kommer til å gå riktig vei. 1
Boing 4EVER Skrevet 26. desember 2025 Skrevet 26. desember 2025 Da er det bare å smøre sge med tålmodighet og vente på alle DLCene som vil bli utgitt og som vil gjøre spillet mye dyrere enn det er nå. Hilsen en som har de fleste Paradox Interactive spillene og som har gått drittlei av DLC politikken deres. Ekstra skuffet over at Imperator: Rome ble halvveis ferdig. Det samme med The lamplighters league.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå