leoss Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 (endret) Heisann. Jeg ser etter grafikkkort til min gamle stasjonære, og vurderer sterkt ett Ati 9600 kort til hyggelig pris. Men jeg blir lett forvirret etter alle versjonene og variantene. Jeg har lest gjennom grafikkguiden som var excellente, men vil fortsatt vite litt mer. Jeg ser det er mange 9600 å velge mellom, f.eks. non-PRO, PRO, XT, FireBlade Edition, All-In-Wonder, Atlantis, XT Atlantis, Atlantis PRO etc. Er det bare forskjelller i klokking av GPU og minne, eller er det forskjeller på oppbyggning, kjølere, bundle, inn og utganger? Tenker mest på å kjøpe en Pro eller XT, begge kan vel lett klokkes litt opp? Håper på gode svar. Leoss Edit: Vil et 9800 SE til 1600 kroner være et godt alternativ til 9600 Pro/XT Endret 18. januar 2004 av leoss
TheDarkListener Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Heisann. Jeg ser etter grafikkkort til min gamle stasjonære, og vurderer sterkt ett Ati 9600 kort til hyggelig pris. Men jeg blir lett forvirret etter alle versjonene og variantene. Jeg har lest gjennom grafikkguiden som var excellente, men vil fortsatt vite litt mer. Jeg ser det er mange 9600 å velge mellom, f.eks. non-PRO, PRO, XT, FireBlade Edition, All-In-Wonder, Atlantis, XT Atlantis, Atlantis PRO etc. Er det bare forskjelller i klokking av GPU og minne, eller er det forskjeller på oppbyggning, kjølere, bundle, inn og utganger? Tenker mest på å kjøpe en Pro eller XT, begge kan vel lett klokkes litt opp? Håper på gode svar. Leoss Edit: Vil et 9800 SE til 1600 kroner være et godt alternativ til 9600 Pro/XT 9600xt er bra. I den prisklassen er det det beste kortet å kjøpe. +Du får (kansje) med Hl2. Ikke Gecube og Sapphire lite retail.
Zuluzion Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 (endret) XT = extreme, som regel best SE = Second Edition(?), disse korta er de dårligste Pro = Professional, veldig bra AIW = All in wonder, med tvtuner ATI 9600XT er bedre enn 9800 SE Endret 18. januar 2004 av Zuluzion
leoss Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Hepp hepp, dette forklarer litt. Men hva med Atlantis of Fireblade? Er Atlantis bare en betegnelse på Sapphire sine 9xxx -kort? Leoss
SvUpP Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 "Ultimate Edition" er det bare Saphire som har, og det innebærer et kort uten vifte, men med en ENORM kjøleribbe istedet... Mvh. S.
Fredrik Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Ultimate edition kommer med noe lignende av\eller denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP Det er da en stille løsning, men koster mer
TheDarkListener Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 "Ultimate Edition" er det bare Saphire som har, og det innebærer et kort uten vifte, men med en ENORM kjøleribbe istedet... Mvh. S. Ikke 9600. Det har en liten en.
bosannes Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 fireblade har raskere og bedre ram (samsung om jeg ikke husker feil) enn atlantis
TheDarkListener Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 fireblade har raskere og bedre ram (samsung om jeg ikke husker feil) enn atlantis Høres riktig ut det.
TDK Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Atlantis er det Sapphire kaller grafikkkortseriene sine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå