h-e-i Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Hei. På fredag kjøpte jeg en hansol 19” LCD. Kom hjem installerte den med DVI kontakt. Alt virker greit, men jeg vet ikke hvilken piksel innstiling jeg skal bruke?? Holder på å dette inn i skjermen nå fordi det er så liten skrift. Jeg har vist et ATI Radon 9500 skjermkort. Når jeg sitter å ser på skjermen synes jeg at skriften er ikke så bra. Det ser ut til at det ligger et slags slør over den. Nesten litt uklar. Er det bare slik LCD skjermer er el har jeg glem å gjøre noen innstillinger. Håper noen faktisk kan hjelpe meg med dette fordi det er ellers en skjerm som passer oss fint, guttungen synes den gikk greit til hans form for spilling og dvd titting. Jeg har sittet å studert noen bilder og de synes jeg ser greie ut. Hvis ikke så må jeg jo bytte den i morgen men da må jeg jo ut med noen tusen til og det hadde jeg ikke lyst til. Håper på hjelp. Hilsen Heidi H Link til skjermen Dinside
h-e-i Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 En ting til. Hvis jeg går over på en ny skjerm vill det med skriften bli bedre hvis man kjøper en med bedre kontrast i skjermen?? Takk nok en gang HH
Tbau5 Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 (endret) Har lillebroren til skjermen din, H 750 og hadde samme problemet. Løsningen til meg var ganske enkel: Trykk på knappen det står auto på. (under skjermen) Endret 18. januar 2004 av zetor;)
h-e-i Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Når jeg trykker på Auto skjer det ingenting. skal det ikke det?? Hva slags oppløsning skal jeg bruke?? HH
rlz Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Les oivind_dahle's guide om lcd du, så blir du litt klokere på området
h-e-i Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Beklager RIZ men jeg blei desverre ikke noe klokere av det. Jeg vet ikke engang hvilken oppløsning jeg har på skjermkorte. Hvor lavere tall jeg har på skjermøppløsningen jo mer slørete blir bokstavene. Jo høyere tall jo mindre blir bokstavene men klarere blir de. Trykker på auto knappen på skjermen men ingenting skjer. Auto knappen virket når jeg hadde koblet til med en annalog kontakt. Da blei skjermen svart noen sekunder før bilde kom tilbake. Er det ikke slik når jeg har koblet til med DVI. Hjelp hva kan jeg gjøre. HH
traskas waits for alice Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 du skal ha 1280x1024... skjermen skal ha frekvens på 60hz. Prøv det og en ny verden vil åpenbare seg
mac1334 Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Har selv samme skjerm. Og for å få best mulig bildekvalitet må du kjøre 1280*1024 i 60hz. DVÌ`en kan også være noe av problemet...Prøv å bruk vanlig analog kontakt. Hvis jeg kjører min på DVI blir bildet fucka... Men tror det er mitt skjermkort som ikke er i form.
John Kr Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 (endret) For å få skjermen skarp må du ha riktig oppløsning. Hva riktig oppløsning til denne skjermen er er jeg litt usikker på, men jeg antar at den er bygget for 1280x1024. Dette bør stå i håndboken. I testen til DinSide så står det oppløsning 1280x1024 Endret 18. januar 2004 av John Kr
Amnio Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Hvis du fortsatt har problemer med skrifta kan det lønne seg å aktivere cleartype. Noe som gjør skrift mer lesbart på LCD skjermer (og så vidt på CRT). Kan også hende at du har satt på kantutgjevning i skjermkortdriveren.
John Kr Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Hvis du fortsatt har problemer med skrifta kan det lønne seg å aktivere cleartype. Noe som gjør skrift mer lesbart på LCD skjermer (og så vidt på CRT). Kan også hende at du har satt på kantutgjevning i skjermkortdriveren. Hvordan aktiverer du dette?
John Kr Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Jeg trur jeg fant det ut: http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/1.htm
schmelck.no Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 For å skru på ClearType (helt overlegent ihvertfall på LCD skjermer) bruk EN av to metoder (Forutsetter WinXP): 1. Høyreklikk på skrivebordet->egenskaper->Utseende->Effekter og hak av på "Bruk følgende metode for kanutjevning av skjermskriver: ClearType. Eller 2. Trykk: her
h-e-i Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Takker for alle svar. Jeg hadde den i 75hz ikke i 60. Har gjort det nå men synes det ikke er heit topp enda. Skal nå etterpå sette i anloge kontakten, får se om det hjelper noe mer. Det eneste er jo at skriften blir jo veldig liten med denne oppløsningen. Takker igjen for all hjelp HH
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå