Gå til innhold

Merkelig opplevelse vedrørende uautorisert innsyn i ChatGPT samtaler

*F*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Dette tenker jeg er verd å dele, for dette var spesielt. Som mange andre bruker jeg ChatGPT, og en veldig sjelden gang Deep Seek. Innlogget med google konto begge plasser.

Historien starter for en måneds tid siden eller mer hvor ei venninne som hadde en del problemer med egen psyke og kjærlighet og problemer og slik var på besøk, tipset henne om å kanskje prøve spørre ChatGPT for å få svar (kanskje ikke det beste rådet, men det er ikke relevant her). Hun lånte min mobil (Android) og spurte i vei om det ene og det andre. 

Vel. I dag kommer det spesielle.
Sitter på en kliss ny PC som jeg bare har hatt en ukes tid, er logga inn på ChatGPT og spør om en del juridiske spørsmål vedrørende opptjening av feriepenger under foreldrepermisjon. En helt annen form for dialog altså.

Jeg kopierte link til samtalen via dele-funksjonen i ChatGPT og sendte til min kone, hun så igjennom. Jeg var også litt usikker på innholdet i svarene jeg fikk, så jeg åpnet Deepseek og spurte om følgende:

Sitat

"Kan du lese igjennom denne dialogen med ChatGPT og vudere om han konkluderer rett: https://chatgpt.com/share/XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX"

Så kommer det spesielle.

Svaret jeg får refererer helt åpenbart til chatten min venninne hadde for lenge siden, og ingenting relatert til verken feriepenger eller foreldrepermisjon, lover, regler eller tariffavtaler.

image.thumb.png.0fbbdf95593172d4d35303b49c6b008f.png

Hvordan kan dette ha seg? Har dobbeltsjekket delings-url, og den refererer definitivt ikke til chatten som omtales av DeepSeek

Endret av *F*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...