Phs2026 Skrevet 14. oktober Skrevet 14. oktober (endret) Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025. Denne tråden er for alle søkere til politihøgskolen 2026. Her kan du spørre om alt du lurer på eller dele erfaringer og råd til de som søker. Lykke til alle sammen. Endret 14. oktober av Phs2026
Phs2026 Skrevet 14. oktober Forfatter Skrevet 14. oktober Hei alle sammen! hvordan går det med forberedelser til phs 2026? Hva har folk i snitt? Jeg har 45 i snitt og er usikker på om det. holder.
Phsstudent2026 Skrevet 23. oktober Skrevet 23. oktober Hei! Jeg har 49,7 i snitt men skal ta opp et fag som forhåpentligvis drar meg opp til 50,5. Hva tror vi om årets snitt? Vil det gå opp eller ned?
SB-2026 Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Hei! Kjekt å se et forum her. Jeg har et snitt på 50,5. Tar opp et fag no for å se om en får økt snittet enda mer. Vanskelig akkurat dette med snittet om det går opp eller ned. Har dere noe preferanser på hvilke skoler? 🙂
Phsstudent2026 Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Jeg satser på Stavern men tar jo også Bodø dersom jeg får tilbud der. Søker du alle 3? (4 med Alta)?
SB-2026 Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Lyst til Stavern selv også. Jeg tenker å søke alle skolene ja. Har hørt at Bodø også er bra. Er det første gang du søker?
Phsstudent2026 Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Ja første gang jeg søker, og forhåpentligvis siste. Er nå 24 år så begynner å få litt dårlig tid. Hvor gammel er du? 1
23:4 Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober (endret) Det viktigste i et slikt uttak er at man faktisk er veldig godt fysisk forberedt ! Det å gjøre det veldig bra på disse testene er også helt avgjørende i seg selv, men husk en ting ! Så skal du vurderes egnet ! Da jeg var inne til et slikt opptak før det ble høyskole så ble man også grundig vurder "psykisk" og rimelig dyptgående intervjuer. Selvfølgelig er gode karakterer viktig også, det viser at man faktisk kan klare å komme igjennom et slikt studium og kan prosessere mye kunnskap. Men du kan med gode karakterer fremdeles falle igjennom på uttaket om du ikke leverer på de fysiske testene og ikke minst der alt avgjøres i dybde intervjuer der også psykologer deltar. Det er litt av noen spørsmål man får der faktisk. Og det må du svare utfyllende på, og vise at du forstår samfunnet veldig godt. Det er ikke gitt at det skjer selv om du har gode karakterer. Da jeg var igjennom dette var det betalt utdanning og en helt ekstremt stor søkermasse. Endret 25. oktober av 23:4 1
SB-2026 Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Jeg er 26 år. Veldig gode poeng 23:4 skriver her. Da jeg var i begynnelsen av 20-åra var jeg veldig usikker på om jeg ville bli politi. Da det er et krevende yrke både psykisk og fysisk. Er nå i nyligere tid jeg bestemte meg for at det er dette jeg vil gå for. Så har brukt tiden min godt på å trene meg opp, har jobbet relevante jobber og fått mer livserfaring. Noe jeg mener er gull verdt for den type utdanning, også senere jobb den dag man skulle evt komme inn på skolen og senere gå ut i jobb. Funnet meg en god grunn på hva er det som driver meg til å følge drømmen, nemlig bli politi.
P2H6S Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Hei! Skal søke for andre gang til våren. Er 26 år og søker alle tre (Bodø, Stavern og Oslo) og tar det jeg kommer inn på. Snitt per nå ligger på 5,0 men tar opp noen fag både nå og til våren for å forbedre enda mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå