Gå til innhold

Mobilbetaling i butikk med OnePlus 12 har stoppet å virke


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Min Oneplus 12 har fungert fint til betaling i butikk, men etter en programvareoppdatering stoppet det. En ekstra omstart av telefonen fikset det, men etter neste programvareoppdatering var det galt igjen. Mulig omstart også fikset det denne gang, men så var det slut på at ekstra omstart fikset problemet. Har testet mobilbetaling etter hver oppdatering siden, no joy. 

Feilmelding på mobilen ved forsøk på betaling sir noe i retning av "Betalingskortet er ikke gyldig".

NFC er på, mobildata på, VIPPS er satt som standard NFC-app, betaling med Vipps fungerer, rett betalingskort ligger inne, penger på konto.

Hva kan være galt? Ikke noe stort problem, men det er fint å slippe å måtte ha betalingskort med seg.

 

Endret av jesperk2
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Problemet er løst.
Følgende skjedde: Som nevnt i mitt første innlegg har betaling med Vipps fungert hele tiden, også etter at betaling på butikks-terminaler sluttet å fungere. Men i siste uke skjedde noe nytt under en vanlig Vipps-betaling: Vipps-appen kontaktet min bank, DNB, for å få en tillatelse, fikk den, og betalingen ble godkjent. En times tid senere testet jeg betaling med telefonen på en butikks-terminal og , hurra, den gikk glatt gjennom, og det har fungert fint siden.

Merkelig. Betalingskortet er det samme, fra før problemet begynte, og telefonen den samme. Har heller ikke gjort noe i banken ut over vanlige betalinger.

Kunne være hyggelig med en forklaring, men fint at skitten fungerer pånytt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...