no_remorse Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 (endret) Hei.. Jeg har lagd et lite php script med en /n, linjeskift.. når jeg viser kilden (det er en HTML fil ja.. ) i opera ser jeg ingen linjeskift der jeg satte inn /n.. jeg kopierer kilden og limer den inn i et nytt tekstdokument og ser filen i HEX.. det viser seg at /n egentlig er byten '0A' , mens linjeskift er egentlig '0D0A' i HEX.. Hvordan får jeg til linjeskift som er '0D0A' i HEX ? viss dere skjønte dette.. PS: jeg bruker notepad til å se kilden.. når jeg åpner kilden i f.eks write viser den linjeskift.. edit: har vel kanskje noe med unicode å gjøre.. ikke vet jeg Endret 18. januar 2004 av no_remorse
Torbjørn Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 \n er vel x0D, mens linjeskift i windowsverdenen er x0Ax0D wordpad klarer begge typer linjeskift hvis det er et alternativ. om du ser siden i opera eller IE er likegyldig.
diskvask Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Mener å huske windows brukte "\n\r" (\r er carrige return)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå