Gå til innhold

Trygdesvindel. Hvordan få has på det?

Gjest f9b4d...6e0

Anbefalte innlegg

Gjest f9b4d...6e0
Skrevet

I kort.

Hvordan kan man få has på trygdesvindel når alle tips til NAV tilsynelatende aldri går noe sted.

Igjen, i kort så vet jeg om flere titalls millioner som forsvinner i trygdesvindel.
uten at jeg skal si noe mer her, da jeg er litt usikker på hvor det passer best med en slik post.
Så er det selskap som ansetter kone/familie, som etter kort tid blir langtidssykmeldt, tilbake på jobb, langtidssykmeldt.

Syklusen går igjen og igjen, og det er det samme mønsteret i altfor mange selskap.

Jeg er ikke naiv nok til å tro at det er en eller annen sykdom som rammer kun kone/barn til "grundere" som gjør at de ikke kan gjøre disse administrative arbeidsoppgavene de er blitt tildelt i sin "vanlige" jobb som normale mennesker ville brukt kanskje et sted mellom 5-10 timer på i mnd, men igjen, kone/barn til grundere faktisk har som sin eneste arbeidsoppgave gjennom en hel mnd for en lønn som tilsvarer aaaaaakkurat rett under 6G

Jeg er dritt lei rett å slett av å se på at andre jobber for at allerede "rike" mennesker i dag utnytter systemet.

Jeg har gått såpass til verks at jeg har sendt inn "jobbsøknader" hos både nav, økokrim ,lokalt politi og sagt jeg kan jobbe nærmest gratis for å kunne avdekke dette samfunnsproblemet, og jeg er rimelig sikker på at jeg hadde fått meg med et helt lag av mennesker på dette..

Vært i møter med politikere, nav ledere lokalt.. Og det eneste jeg får tilbake er " Uansett hva du sitter med har vi ikke nok juridisk makt til å overstyre legeerklæringer " 

Og jeg skjønner jo at dette er roten til problemet, men når det er så "enkelt" å sykmelde seg i lang tid som det åpenbart er, så må noen snart gjøre noe eller? 

Det går jo på økonomien til oss alle at noen få skal gå rundt med hånda i felleskassa også snur vi oss bare rundt og sier " vi kan ikke gjøre noe"

rant over..Men please, har noen bedre tips så kom med det, for jeg føler jeg har nå gjort det jeg kan uten at det gir noe resultat annet enn frustrasjon og mindre tro på mennesker.

( beklager hvis det ikke sømmer seg i denne kanalen, føler bare den traff på økonomi + ) 

Anonymous poster hash: f9b4d...6e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...