Gå til innhold

Skrivebord problemer


Anbefalte innlegg

Jeg har installert redhat 7.2 på linuxboksen min. Jeg har et ganske stort problem:

 

Vanligvis står boksen inne i skapet som en server, og jeg kobler meg til med ssh og noe som heter webtermX fra windows. Jeg pleier å skrive nautilus og så kommer "skrivebordet" mitt opp på linuxboksen. Problemet var at når jeg starter x fra boksen direkte(skrudde av nettverkskortet og bootet om -kjempelurt) setter den ikke opp noen ting, bare fargelegger skjermen blå. Som dere sikkert skjønner så er jeg ganske ny på linux så jeg hadde satt pris på all hjelp jeg kan få.

Kan kanskje legge til at jeg bruker gnome.

 

mvh Kristian

 

[ Denne Melding var redigert av: KrizzKrozz på 2002-03-11 07:55 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Hmm.

 

Jeg vet at gnome kan ha litt problemer hvis du ikke har definert noe host name. Du må i minstefall ha et loopback device. for å sjekke host name kan du ta å se litt i /etc/hostname. For å sjekke om du har et loopback device så skriv ifconfig (evt /sbin/ifconfig). sjekk om du har et device som heter "lo".

 

Hvis du tenger mer hjelp skriv tilbake med litt mere info. feil meldinger, hva det sto i /etc/hostname og en utskrift av hva du fikk når du kjørte ifconfig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...