scripture Skrevet fredag kl 11:12 Skrevet fredag kl 11:12 Wergelands "Los" er ikke ved nøyere ettersyn så god som jeg trodde. Beklager, men jeg var i en Wergelandsrus den gangen, og tok altfor hardt i. Men avsnittet om Hardanger har avsatt spor: I ett eller annet Festskrift(mener jeg å huske) skrev Hamsun noen linjer om at han som helt ung dro til Hardanger" pga Wergeland" sier han , og mon ikke den unge litterat Hamsun også prøvde seg som en aldri så liten samfunnsreformator der, med innlegg i aviser etc der..
scripture Skrevet fredag kl 11:23 Forfatter Skrevet fredag kl 11:23 ....fortsetter. Nevnte engang at Kepler innførte skillet mellom dur og moll i musikken, det korrekte er visst at han innførte skillet på tysk område. Newton somer vanskelig å like, Kepler det motsatte. Det danske maleriet av Welhaven som jeg har nevnt, finnes i en artikkel i Kunst og Kultur 1972, av Arne Brenna:" Omkring et portrett av J. S Welhaven." Bildet bør sees i et trykt nummer av Kunst og Kultur, på skjermen blir det for blast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå