Gå til innhold

Problemer med TV-ut

inaktiv000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

når jeg kjører TV-ut på mitt GF4 Ti4200, blir bildet svært flimrete og grovkornet. Jeg bruker en S-video ledning på 10 meter, kan dette være problemet? Hvis ikke, hva kan jeg gjøre for å forbedre kvaliteten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan tyde på at du har låst TV-out på en for høy frekvens. Husk at dette ikke er en PC-skjerm. Prøv 60 Hz. 10 meter ledning normalt ikke noe problem.

Skrevet

Jepp... jeg vurderer å lage meg en slik HTPC (var det det det het? (morsom setning ;) )), og da må jeg vite om TVen får bra nok bilde før jeg kjøper noe... Det jeg brukte nå var et geforce4 ti4200 fra asus eller noe sånt, men det jeg kommer til å bruke i htpcen blir et voodoo3 kort.

Skrevet

Jeg har ikke komposittkabel som er så lang, men på HTPCen vil jo maskinen stå svært nær TVen. Forresten, jeg var tidligere nødt til å velge kompositt for å få farge på bildet (selv om jeg kjørte S-Video). Finnes det noen god forklaring på dette "fenomenet"?

Skrevet

Du får noen små adaptere som konverterer s-video-signal til kompositt fra 30 kroner og oppover, som du bare plugger i enden av s-video-kabelen. Forklaringen på at du ikke får farger, kan være at TV'n ikke støtter s-video, eller i det minste på den inngangen du prøver. Hvis TV'n støtter s-video, så er det gjerne kun på en av inngangene. Det finnes flere grunner, men det er den vanligste hvis innstillingene på skjermkortet er korrekt. Du finner mye mer info om dette i denne tråden, som har gått de siste dagene.

Skrevet

Står den til NTSC eller PAL?

60 Hz er jo det NTSC bruker.

Hvis skjermkortet står til NTSC vil det gi dårlig bilde pluss s/v.

Sjekk dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...