Gå til innhold

greit hjemmekino anlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tusen takk for mange forslag.

 

men må notifisere det at det trenger ikke å være anlegg som er fokusert på pc, mye mulig at jeg blir å flytte anlegget imellom pcn og tvn. hvis dere skjønner hva jeg mener, så DFLW sitt forslag er også et kjempe forslag!

 

vil ha god effekt på DVD filmer, skal da ha den koblet opp mot en xbox.

 

pøs på! :)

 

btw ofrer 1500 mere nå mao 5500

Endret av nord
Lenke til kommentar

Nei, ikke kjøp noe "PC-set" - kjøp litt mer spesialiserte saker, slik DFLW sikter til, men gå for en reciever med litt mer guffe enn den han frontet. Du må regne med å bruke i alle fall 3500/4000,- på recieveren og så kan du kombinere høyttalere fra forskjellige sets til resten - det trenger ikke koste mye mer enn 7000/8000 for alt.

Lenke til kommentar

hmm.. hifi til 5500?...

 

tja....

 

jeg vil definitivt ikke anbefale satelitter i dene prisklassen, fordi de stort sett er bygd av plast og dårlige elementer.. (dvs. low quality). Det jeg derimot vil anbefale, er en kombinasjon av Hifiklubbens Denon med Gale Loudspeakers, som er "awarded" for ekstrem utnyttelse av pengene dine..

 

forsterker: [Denon AVR 14-04 - 2.998]

front: [gale 3040 - 1.996]

bak: [gale 3020 - 1.296]

 

totalt = 6290 .... :ermm:

 

så; forhandle deg til 6000,- (cash) inkludert tara labs nexa kabler...

 

problem solved! :w00t:

 

BTW:

spar opp penger og kjøp deg

en center [gale 3050C - 998]

og en sub [gale 3080W - 2298] etterhvert........

 

 

og ja, jeg er enig med transistorbass... jeg har faktisk gidd vekk ett logitech sett til 1000,- rett og slett fordi plasten i høytalerne låter som ett vridd ekkorn..

 

 

Happy hunting!

 

 

____________________________

-L out

Endret av tipp-ex
Lenke til kommentar
harman/kardon Receiver AVR 2550

 

Pluss

 

Gale 3020

 

Etterhvert kan du bruke høytalerne som bak høytalere, når du kjøper center, front og sub.

 

Bra lyd til 4 tusen.

Tipper logitech z-680 er bedre enn det oppsettet der...

Her har vi tydeligvis en person som ikke har så stor erfaring på området.

Ikke hør på sånne! :ermm:

 

Strupstad:

Sett deg bedre inn i ting før du uttaler deg.

Det er himmelvid forskjell på allverdenc PC - crap lyd og et skikkelig anlegg bestående av separate komponenter.

 

Før du har brukt noen måneder på å lese om HiFi/hjemmekino, og sette deg inn i hvordan ting fungerer ville jeg trådd varsomt.

Ikke ment som sjikane, men som konstruktiv kritikk du bør ta til deg og reflektere over. ;)

 

Ellers mener jeg at både DFLW og tipp-ex kommer med fornuftige forslag her.

Tror dette vil bli det beste du får tynt ut av ditt noe trange budsjett.

 

-Husk bare å bruk signalkabler som er hakket bedre enn de du får med i eska til forsterkern. Dette vil garantert gi en stor forbedring i lydbildet.

Lenke til kommentar

logitech z-680 er faktisk ganske bra om du ikke har lyst til å bruke så mye penger totalt sett. men om du kunne tenke deg å bruke mer penger i framtiden, gå for en litt god forsterker + front høytalere som andre har nevnt her.

 

en ting til: x-box er ikke spesielt god (les: faktisk ganske dårlig) på dvd filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...