Gå til innhold

Kan noen hjelpe med å "customisere" OPERA browser Auto-Fill ?

FullColor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tingen er slik, jeg ønsker gjerne å manuelt lagre noen <entries> i Opera browseren for Windows, slik at jeg f.eks ikke trenger å skrive en email adresse manuelt hver gang jeg har slettet all historie etter forrige gangs bruk. Er dette mulig å få til ? Om så, vil noen gi meg en veiledning?

Ideelt hadde jeg bare kunne høyre klikke med musen og holdt musepekeren over et meny valg som så gav en liste til auto-fill outs som jeg alleredfe hadde lagt til og lagret i browseren.  HVIS IKKE DETTE FINNES, Vil jeg gjerne gjøre det til et forslag som kunne implementert i Opera ! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du vurdert å bruke en "Text Expander" som erstatter for autofill i Opera. En fordel er at en "text expander" kan brukes overalt i Windows. 

Jeg bruker espanso (https://espanso.org/) og synes den gjør en god jobb. Har dere forslag til andre "text expanders"?
Trykker du Alt+Space vises en liste over mulige lim-inn-valg -- dobbelklikk på valg for å lime inn (se bilde nedenfor). Du kan selvfølgelig også bruke en trigger, f.eks. skriv :@on, og epostadressen [email protected] limes inn.

Tekstfila "base.yml" inneholder "matches" dvs. "trigger" og "replace" og ligger i denne mappa:
C:\Users\BRUKERNAVN\AppData\Roaming\espanso\match\base.yml

Noen eksempler som jeg la inn i min "base.yml" (NB! Hver linje må starte med korrekt antall mellomrom):
NB! Det anbefales ikke å lagre passord og annen sensitiv informasjon, siden alt blir lagret i en tekstfil ("base.yml").

# ==== MY MATCHES ========================================= 

# Skriv ut dagen dato (yyyy-mm-dd)
  - trigger: ":dato"
    replace: "{{mindato}}"
    vars:
      - name: mindato
        type: date
        params:
          format: "%Y-%m-%d"

# Epost: Ola Nordmann
  - trigger: ":@on"
    replace: "[email protected]"

# URL: Diskusjon.no
  - trigger: ":disk"
    replace: "https://diskusjon.no/"

# Min leveringsadresse
  - trigger: ":lad"
    replace: "Ola Nordmann\nToppturveien 12\nNO-9999 Hutaheiti\nNorway"

# Med vennlig hilsen
  - trigger: ":mvh"
    replace: "Med vennlig hilsen\nOla Nordmann"

espanso.png.57e05a921ffad969b32d39c23e15c9a8.png

Endret av backtoback
typos
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...