FullColor Skrevet tirsdag kl 07:57 Skrevet tirsdag kl 07:57 Tingen er slik, jeg ønsker gjerne å manuelt lagre noen <entries> i Opera browseren for Windows, slik at jeg f.eks ikke trenger å skrive en email adresse manuelt hver gang jeg har slettet all historie etter forrige gangs bruk. Er dette mulig å få til ? Om så, vil noen gi meg en veiledning? Ideelt hadde jeg bare kunne høyre klikke med musen og holdt musepekeren over et meny valg som så gav en liste til auto-fill outs som jeg alleredfe hadde lagt til og lagret i browseren. HVIS IKKE DETTE FINNES, Vil jeg gjerne gjøre det til et forslag som kunne implementert i Opera !
backtoback Skrevet tirsdag kl 15:09 Skrevet tirsdag kl 15:09 (endret) Har du vurdert å bruke en "Text Expander" som erstatter for autofill i Opera. En fordel er at en "text expander" kan brukes overalt i Windows. Jeg bruker espanso (https://espanso.org/) og synes den gjør en god jobb. Har dere forslag til andre "text expanders"? Trykker du Alt+Space vises en liste over mulige lim-inn-valg -- dobbelklikk på valg for å lime inn (se bilde nedenfor). Du kan selvfølgelig også bruke en trigger, f.eks. skriv :@on, og epostadressen [email protected] limes inn. Tekstfila "base.yml" inneholder "matches" dvs. "trigger" og "replace" og ligger i denne mappa: C:\Users\BRUKERNAVN\AppData\Roaming\espanso\match\base.yml Noen eksempler som jeg la inn i min "base.yml" (NB! Hver linje må starte med korrekt antall mellomrom): NB! Det anbefales ikke å lagre passord og annen sensitiv informasjon, siden alt blir lagret i en tekstfil ("base.yml"). # ==== MY MATCHES ========================================= # Skriv ut dagen dato (yyyy-mm-dd) - trigger: ":dato" replace: "{{mindato}}" vars: - name: mindato type: date params: format: "%Y-%m-%d" # Epost: Ola Nordmann - trigger: ":@on" replace: "[email protected]" # URL: Diskusjon.no - trigger: ":disk" replace: "https://diskusjon.no/" # Min leveringsadresse - trigger: ":lad" replace: "Ola Nordmann\nToppturveien 12\nNO-9999 Hutaheiti\nNorway" # Med vennlig hilsen - trigger: ":mvh" replace: "Med vennlig hilsen\nOla Nordmann" Endret 17 timer siden av backtoback typos 1
FullColor Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden (endret) #backtoback Dette var noe jeg ikke visste om, vil øndersøke og prøve ut ! Hørtes veldig lovende ! Endret 19 timer siden av FullColor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå