Gå til innhold

Seriell ATA, atter en gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha bladd litt frem og tilbake uten å funnet noen med samme problem som meg, våger jeg meg ut på glattisen. Jeg har, en ok maskin, men etter en tids bruk er OS litt tynnslitt i kantene, og trenger en reinstallasjon, den er grei, for den er allerede gjennomført. Er kommet så langt at jeg har klart å få winxp på en s-ata disk, uten vidre problem, og det funker. I tillegg har jeg et utbyggingskort for IDE, ATA 133 raid kort, med tre disker på. De funker også om jeg vill, eller jeg finner diskene, uavhengig av hvilket OS jeg booter ( WinXP, Win2k eller det nye på s-ata disken) Men når jeg starter maskina må jeg gå via biosen hver gang, for å velge om jeg skal aktivere s-ata for å kunne boote denne disken, eller deaktivere for å boote den gamle som sitter på raid kortet (kjører ikke disken i raid, men som vanlig Primary og secondary). Tror ikke dette lar seg utforme bedre så her er mitt geniale spørsmål: Hvordan lar det seg gjøre å få denne f***** maskina til å skjønne det at jeg vil laste alle diskene i starten? noe som ville gjøre det mulig for meg å beholde Win2k og min nye WinXP innstallasjon, som er hele poenget for meg, den gamle xp installasjonen skal vekk, så den spiller det ikke noen rolle med. :dribble::dribble:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg forstår dette, men du har 2 OS installert på maskinen. Da skal du jo få opp en boot meny i DOS (Dersom du ikke har slått den av da) som viser hvilket OS du vil boot

:(

Forstod jeg deg kanskje gæærnt nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...