Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noe rart med BKK bredbånd...


Anbefalte innlegg

Jeg fikk Bkk-bredbånd i dag, men det var noe rart. Jeg fikk med to bokser; en dlink 604 router og et ZyXEL VDSL modem... Syns dette var rart.. :roll:

Har hørt at andre bare får routeren...

Det går ikke gjennom telefonlinjen, men en CAT5e RJ-45 plugg i veggen som jeg fikk innstallert i sommer da de innstallerte fiberen. Men hvorfor VDSL modem?

Det fungerer helt fint. Får ca. 2300-2400kb/s og betaler for 2000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde VDSL gikk gjenom telefonlabelen...:roll: Har jeg misforstått eller er begge deler mulig?

Trodde BKK bredbånd var ethernet basert... :roll:

Virker ikke så det er så mange som vet noe om dette...

Hva har dere andre med BKK?

Endret av JSS
Lenke til kommentar

BKK har forskjellige løsninger, i noen telefonsentraler har de DSLAM slik som Telenor, NGT etc. Da bruker de linjenettet frem til kunden på lik linje med de andre operatørene. Andre steder har de derimot montert DSLAM'ene sine ute i boligområdene, hvor de har fibertilgang. Ut i fra disse er det igjen kablet eget ethernett, dette gjelder spesielt i borettslag, med boligblokker og rekkehusområder. Men du får jo en ok hastighet, og en stabil linje pga. at du bor omtrent oppå BKK's utstyr :p

Lenke til kommentar

BKK selger også xdsl løsninger for de som bor vekke i fra borettslagene som har fiber. Kan være kluss i systemene deres som har gjort at du får 2 bokser.

 

Har BKK selv, og har bare dlink'n. Du kommer imidlertid litt for sent - for bare 1 år siden hadde vi 8mb linjer til samme prisen, deretter kuttet de den ned til 4 for litt mer penger eller 2mb for samme summen :no: . Nå leverer de bare 2 mb. Surt - spesielt siden jeg var vant med 8 mb. Lojaliteten min til dem som leverandør raste ganske fort da, men heldigvis så blir det vel bare noen år å vente før vdsl blir utbredt, og da må de skru opp kranene igjen for å konkurere.

 

EDIT Pilo'n rakk og skrive svar mens jeg tastet...Sånn er det når fingrene ikke løper fort nok.

Endret av Taxman
Lenke til kommentar

Vet at de har forskjellige løsninger.. Men jeg bor i borettslag (rekkehus) med fiber, var derfor jeg syntes det var rart.. det er garantert ikke gjennom telefonkabelen. Så det var rart at jeg fikk VDSL. Ikke det at jeg er misfornøyd, tvert imot.. bare litt rart i forhold til andre som bare har dlink boksen.. men får altså 2Mbit både inn og ut..

Endret av JSS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...