Gå til innhold

Problemer med Radeon 8500


Anbefalte innlegg

Jeg har et ATI 8500 Retail skjermkort som ikke virker som det skal. Det blir svarte triangler i grafikken etter en tid med spilling i spill som f.eks RTCW, Medal Of Honor, C&C Renegade. Jeg har et Epox 8KHA+ hovedkort med 512 MB DDR-RAM Apacer CL2 og AMD XP1600+ CPU. Mener å ha lest i et annet forum at dette Epox-kortet kunne skape en del problemer i kombinasjon med Radeon 8500, er det noen som kan bekrefte dette ? Er usikker på om det kanskje er driverne eller skjermkortet det er noe feil med. Kan det være mulig at skjermkortet går varmt ? Har prøv å kjørt 3D-Mark 2001 og det går greit dersom jeg kjører det en gang. Prøvde å kjøre testen i loop (10X), men da frøs makina etter en stund. Grafikken fikk de samme svarte områdene som tidligere nevnt. Noen som har et forslag til hva som kan være i veien ?

 

[ Denne Melding var redigert av: barkindog på 2002-03-10 20:15 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om skjermkortet blir for varmt. Jeg mener det fordi feilene oppstår etter en stund. Jeg har hatt lignende effekter ved overklokking av skjermkort. Dvs bildet "fryser" ved n'te kjøring av 3DMark2000 osv..

Jeg har dog ikke ATI Radeon 8500, men GF2Mx.

Lenke til kommentar

Hmm.. Ser ut til at det er et varmeproblem. Åpnet kabinettet og plasserte en ekstra vifte på skjermkortet. Kjørte 3D-Mark 2001 i loop i ca 1 time uten noen problemer. Fjernet deretter viften (kabinettet fremdeles åpent) og kjørte deretter 3D-Mark 2001 i loop en gang til. Etter 5 - 10 minutter ble det stopp og reboot. Må nok returnere det kortet der ja. Er det flere her som har varmeproblemer med 8500 ?

 

[ Denne Melding var redigert av: barkindog på 2002-03-11 11:51 ]

Lenke til kommentar

Mitt kort blir også veldig varmt, men det er på rambrikkene det sliter mest. Kan nesten ikke hole på rambrikken.. Veldig varmt med andre ord. Har montert en 80*80mm vifte som blåser over hele kortet på øverste siden.

Har ikke fått noen grafikkfeil enda, men har litt ekstra kjøling for sikkerhets skyld. Er inne på tanken å få påmontert noe ramkjølere, men er litt dyrt på microplex da. 40 kroner for en liten klump.

Får se om jeg har en gammel kjøler hjemme eller no.

 

Men skal dette kortet være så varmt?

Noen som har kalde kort?

 

[ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-03-11 12:19 ]

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig klar over at grafikkort blir varme. Men dersom kortet blir så varmt at det ikke takler normalt bruk må det være snakk om en mangel ved varen. Det skal da ikke være nødvendig å måtte montere ekstra vifter eller kjølere selv !?

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: barkindog på 2002-03-11 13:00 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: barkindog på 2002-03-11 13:00 ]

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt loop i ca 30 min på 3dm2001 og kjen på kortet og det var bare litt varme og kjenne, kanskje 30-40 grader i hvertfall ikke mer, har også overtklokket det litt og det ble ikke varmere da heller men jeg har nå montert på ramsinks men kjølevifta er original.

Absolutt det kaldeste skjermkort jeg har kjent på (av nyere kort da)

Jeg er nå storfornøyd med kortet fikk 8474 poeng i 3dm 2001se med bare litt klokking 290/279

Lenke til kommentar

de er i fra et thermaltake memory cooling kit som jeg tilpasset med en baufil så de var så stor flate på som det var på ramen og teipet med termisk teip, du finner det på microplex (vist de har det enda)

 

_________________

AMD T-Bird 1400

ECS K7S5A sis735

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d 275/275 3,6ns)

IBM 75gxp 60Gb

Wdc 40Gb 7200rpm

SB Audigy Player

og snart vannkjøling.......

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-03-12 20:53 ]

Lenke til kommentar

sorry å si det, men eg hadde akkurat de samme feilene selv, og kombinasjonen med et epox 8kha+ og ati r8500 stemmte nok med det som er blitt sagt.

så jeg har fått byttet til et annet skjermkort (g4 ti4400), fordi jeg gadd ikke å ha det sånn.

 

mitt kort ble veldig varmt og fryste seg i spill, pga varme (tror jeg da)

 

men nå så har det selvfølgelig kommet fram at g4 kort har problemer med epox hovedkortet, og hvorfor kunne ikke bare epox ikke ha blitt oppfunnet slik at vi kunne sluppet alt dette drittet! eller er det bare meg?

Lenke til kommentar

Kanskje kortet burde hatt 3,4 ns minne i stedet for 3.6, men så tenkte ati at her kan vi sare penger så vi gir bare med akkurat det som går. Vi gidder heller ikke å sette på kjøleribber for det går sikkert bra med normalt temperert kabinett.

 

HAr du mistanke om at det kan være varmeutvikling som skaper problemer så sett en vifte som blåser ned på kortet. Jeg har festa en 80mm vifte slik at den blåser på skrått ned på kortet og dette gir en mye bedre temperatur på kortet og jeg har ikke slike problem som du beskriver. Godt og varmt er det, men ikke faretruende.

 

Ps. prøv heller å få byttet hovedkortet. Det er jo egentlig en feil med hele kortet. Skjermkortene følger jo agp standarden og det er produsenten til hovedkortet sitt problem at dette ikke virker på deres hovedkort. Jeg ville i alle fall forsøkt å få det byttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...