Gå til innhold

Unifi router og Telenor iptv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg lest denne tråden og mistet troen og fått den tilbake igjen etter de siste postene. Jeg sikler litt på en Ucg fiber og bruker telenor router idag -> TP-link TL-SG105E -> T-we boks.

Dette fungerer helt fint. Og etter de siste postene, ser det ut som ucg fiber også kan risikere å fungere pga denne switchen jeg har i mellom. Har jeg forstått dette riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Rakkaren skrev (13 timer siden):

Da har jeg lest denne tråden og mistet troen og fått den tilbake igjen etter de siste postene. Jeg sikler litt på en Ucg fiber og bruker telenor router idag -> TP-link TL-SG105E -> T-we boks.

Dette fungerer helt fint. Og etter de siste postene, ser det ut som ucg fiber også kan risikere å fungere pga denne switchen jeg har i mellom. Har jeg forstått dette riktig?

Har rotet litt rundt i div innstillinger de siste dagene på UCG fiber. Har ikke fått det til å fungere kun med den og dekoder. Har en USW Flex 2,5 POE switch i tillegg til UCG. Prøvde å koble dekoder i den. Så i første omgang til å fungere fint. Tv stod på i ca én time uten at dekoder mistet nettverksforbindelsen. Slo på tv litt senere på kvelden for å se nyheter. Mistet da forbindelsen etter ca 5 min. Samme som om man kobler dekoder rett i UCG. Prøvde litt forskjellig innstillinger uten at jeg helt 100% forsto hva jeg holdt på med. Litt prøv og feil. Slo av IGMP snooping samt endret vlan id uten at jeg forsto at det skulle hjelpe. IGMP skal jo egentlig skal stå på. Tv fungerte da helt fint ut den kvelden. Som sagt tidligere, så er jeg langt fra noen ekspert på nettverk. Kun grunnleggende. Har kun sett på div forum og snappet opp div tips. Blir ikke helt klok på dette og om oppsettet mitt fungerer stabilt. Skal bli gøy å se dagene fremover. Om det kun holder å kjøpe en billig TP-Link switch, vet jeg ikke. Mulig jeg kjøper for å prøve om det ikke funker slik jeg har det nå. Legger ved vlan og innstillingene for porten på USW Flex. 

Screenshot_20251127_093808_UniFi.jpg

Screenshot_20251127_093741_UniFi.jpg

Endret av Unif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...