Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kjøpe meg pc til studiestart, er det noen som har noen bra tips? Vurderer mac, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. Og har dere evt. noen andre tips til ting som er lurt å kjøpe til studiestart på politihøgskolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til jentene/langhårede:

Tok dere med egen badehette til opptaket eller fikk dere tilbud om å låne der?

Skrevet
LIMA77 skrev (1 minutt siden):

Til jentene/langhårede:

Tok dere med egen badehette til opptaket eller fikk dere tilbud om å låne der?

Man skal ta med selv☺️Står i innkallingen

• Liker 1
Skrevet

Hei!
Jeg selger en nesten komplett pensumpakke for B1 og B3.
Noen av bøkene har enkelte markeringer, men de fleste er som god som nye!☺️

Ta kontakt PM dersom du er interessert i å spare flere tusenlapper på pensumbøker - så avtaler vi pris og levering!

Skrevet (endret)
Phssøker2025. skrev (På 29.5.2025 den 20.10):

Må kjøpe meg pc til studiestart, er det noen som har noen bra tips? Vurderer mac, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. Og har dere evt. noen andre tips til ting som er lurt å kjøpe til studiestart på politihøgskolen?

Trenger absolutt ikke MacBook til kun PHS. Holder med en bærbar til 5-10k.

Endret av Bumblebee1337
Skrevet
PHS-søker2025 skrev (1 minutt siden):

Mange som har fått innkalling til utvidet intervju? Hadde fysiske i dag, og er spent på når jeg evt. kan forvente innkalling.

Gratulerer med bestått! Hvordan var dykkedelen? Var den vanskelig?

Skrevet

Stiller meg forresten bak de som skriver angående opptaket over her. Veldig lite å grue seg til, instruktørene var veldig motiverende og både løping og svømming opplevdes lettere på selve opptaket enn når jeg har øvd hjemme. Et tips hvis du er usikker på svømmingen; spør «din» instruktør om hen kan gi signaler dersom du ligger dårlig an på tiden. De står hele tiden ved den ene kortsiden, så også at de på noen gikk langs langsidene på de som slet litt. Er ikke så lett å høre eller få med seg mye når man er i bassenget, men var veldig beroligende for min del at jeg visste at instruktøren kom til å rope dersom jeg lå dårlig an. Bruk også tid i garderoben på å få igjen pusten etter løpingen, er heldigvis ingen som jager deg☺️Masse lykke til dere som ikke har vært!

Skrevet
Echo35 skrev (2 minutter siden):

Gratulerer med bestått! Hvordan var dykkedelen? Var den vanskelig?

Tusen takk! Syns dykkedelen var grei, og har ikke trent mye på den på forhånd. Er lurt å utjevne trykket både på overflaten og i det det eventuelt begynner å gjøre vondt under vann. Så har man heldigvis to forsøk på den og undervannssvømming dersom man sliter

Skrevet
PHS-søker2025 skrev (3 minutter siden):

Tusen takk! Syns dykkedelen var grei, og har ikke trent mye på den på forhånd. Er lurt å utjevne trykket både på overflaten og i det det eventuelt begynner å gjøre vondt under vann. Så har man heldigvis to forsøk på den og undervannssvømming dersom man sliter

Brukte du vanlig svømmeshorts?

Skrevet
PHS-søker2025 skrev (1 time siden):

Skulle man ta av ringen fra en krok? Var det vanskelig? 

Skrevet
Echo35 skrev (12 minutter siden):

Skulle man ta av ringen fra en krok? Var det vanskelig? 

Skal ta den av en krok ja. Jeg sleit bittelitt i og med at kroken forstyrra dybdesynet litt, men var egentlig ikke noe problem.

Skrevet
PHS-søker2025 skrev (2 timer siden):

Mange som har fått innkalling til utvidet intervju? Hadde fysiske i dag, og er spent på når jeg evt. kan forvente innkalling.

Kjenner en del som har fått innkalling men de hadde tester 16. mai samtidig som meg. Siden du hadde såpass sent kan du nok forvente å få denne uken, eller i værstefall neste uke, men er ikke sikkert du får i der hele tatt da.

Skrevet
Phssøker2025. skrev (6 minutter siden):

Mange som har søkt stavern her på førstevalg forresten? Hva har dere i snitt?

Stavern første, med 54,5 i snitt. Hva med deg?

Skrevet
phssøker2025- skrev (9 minutter siden):

Stavern første, med 54,5 i snitt. Hva med deg?

Wow, så bra! Første gang dus søker? 
søker for første gang med 52,3 håper det er nok😬

Skrevet (endret)
Phssøker2025. skrev (1 time siden):

Mange som har søkt stavern her på førstevalg forresten? Hva har dere i snitt?

Stavern på 1. plass her med 53,5 og er førstegangssøker. Hadde fysiske 16. mai og har ikke fått melding om utvidet intervju enda så krysser fingrene :)

Endret av Tongo
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...