Halfor Skrevet 27. august Skrevet 27. august Etter 1 mnd's stillhet fikk vi i dag et nytt brev med forslag om vi kunne godta 50% reduksjon på fakturaen for å få saken ut av verden. Jeg sa nei, og sa at vi godtar bare full kreditering av fakturaen for 2025! Lurer på hva som skjer nå! 1
joandreas Skrevet 28. august Skrevet 28. august (endret) Man har vern mot det. er som finn sin fiks ferdig at begge parter må bli enige. https://www.fakturert.no/post/hva-gjør-du-når-en-kunde-bestrider-fakturaen Sitat Sett prosessen på pause når kunden bestrider fakturaen Har du allerede sendt purringer eller inkassovarsler til kunden, er det viktig å fryse denne prosessen så snart innsigelsen er registrert. Det er ikke lov å fortsette med inkasso på et krav som er omstridt. Dette betyr at du må stoppe alle forsøk på å kreve inn pengene inntil du og kunden har kommet til en enighet. Dersom dere ikke klarer å bli enige, må saken til slutt sendes til Forliksrådet for en juridisk avgjørelse. Endret 28. august av joandreas
LD93 Skrevet 3. september Skrevet 3. september Disse har ikke gitt seg og tjener fortsatt grovt på svindelen de har gående, de gjemmer seg fortsatt bag legitim drift ellers i bedriften. Kundene våre opplever støtt og stadig at de nå får fakturaer fra disse hvor det ikke er noe tjeneste levert overhodet, ei heller avtale som løper..Kun gamle avtaler. Jeg gravde litt dypere i dette og kontaktet et par gamle ansatte som jobbet her, i kort så har eierne kjøpt et gammelt mediabyrå sine kunder mange år tilbake, dette var igjen et selskap som har kjøpt kundebaser fra blant annet 1881, gulesider o.l for mange år siden. Kundene har ikke fått annet beskjed enn at tjenesten de har hatt aktivt har blitt flyttet til nytt selskap, og sånn har det altså gått sin gang for veldig mange kunder. Historien til selskapet jeg er ansatt i er som følgende: Kjøper reklameplass hos Gulesider i 2013, får så beskjed etter noen år at avtalen er flyttet til "Selskap XYZ" med samme avtalevilkår og tjeneste. Par år senere får man ny beskjed om at Mediavest overtar avtalen, samme vilkår løper ( Noe det IKKE gjør, vilkårene har alltid vært at 1 uke før fornyelse skal det skriftlig inngås ny avtale for 12 mnd. Dette gjorde aldri Mediavest og de fortsatte bare å fakturere alle kundene de kjøpte seg. Forskjellen nå var jo bare at reklamen fra gule sider forsvant, og en "google" profil ble opprettet uten at selskapet godkjente dette ( For øvrig slik google profil man oppretter på 2-3 minutter) 12 mnd senere får man ny faktura på Oppstartskostnad, Google adwords XY, bedriftsrådgivning -> Det er her jeg kom inn på banen og hele løpet begynte med å finne ut hva er det som skjer. Fakturaen var jo på 30k, så grådigheten tok overhånd for disse karene. Det er vel kanskje noe som burde lyse opp hos økokrim snart ettersom en av lederne i Media Vest er tilsynelatende ( via sosiale medier) veldig god kamerat av eier hos Mova Norge AS ( Tidligere Bedriftshjelperne AS ) Som har en ganske betydelig svindel gående og har hatt det de siste 3-4 årene. Der har allerede visse banker og regnskapssystemer gjort at betalinger til selskapet blir stoppet automatisk. Mova Norge gjør også det samme som mediavest, bare at de ikke har noen legitim drift ellers og bare sender fakturaer til EHF bedriftsadresser som er uhyrlig enkelt å gjette seg frem til. ( [email protected] er et alternativ feks) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå