Gå til innhold

DELL og bredband..


hakkepeil

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en kamerat som akkurat kjøpt seg en ny pc.

 

Det er en DELL p4 1700 modell 80??

 

Men det som er problemet er at han ikke får koblet seg opp på nett... han har prøvd masse nettverkskort

men ingen av dem får pc'n på nett.pc'n finner korta men ikke noe kontakt med nettet..

 

Han han har bredband fra upc (hvis det skulle spille noen rolle)

 

Har sletta pc'n flere ganger prøv 98-98se-2000 og xp

men kommer ikke på nett..

 

Kansje noen har vært borte i det samme problemet?

 

Håper noen kan hjelpe..Bare kom med forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at UPC-løsningen faktisk fungerer? Er dette testet med en annen maskin?

 

Ellers, prøv med en annen nettverkskabel. Husk at denne må være av vanlig type, ikke krysset. Kabelen må gå rett fra modemet til nettverkskortet, hvis det da ikke benyttes en router. Nettverkskortet må være 10 Mbit-kompatibelt, men det er jo de fleste.

 

TCP/IP må være installert, og alle innstillinger på nettverkskortet som går mot UPC-modemet må være satt til auto (dvs auto-IP, auto-DNS).

 

Det skal ikke være mye hokus-pokus for å få dette til å funke. Fungerer nettet internt mot andre maskiner?

Lenke til kommentar

ja han har en pc som bruker bredbandet nå. og den har ikke noe problemer... men det er den DELL dr***n som ikke vil på nett.. Jeg har upc jeg oxo men har aldri hatt det problemet der...

 

Ja han bruker en vanlig kabel(ikke krysst) direkte til modemet.

men den vil ikke ikke får den riktige ip adresse..

Den setter bare opp en ipadresse som kan brukes i et hjemmenettverk..

 

På kundeservice sier de at pc'n støtter alle nettvekskort...

 

men bare kom med flere forslag... det kan hende at noen av de løser problemet

Lenke til kommentar

UPC har 2 forskjellige abbonement, den billigste inkluderer bare 1 ip-adresse, mens med det dyreste får du 3 stykker. Problemet ditt er kanskje at kabelmodemet låser seg til nettverkskortet. Hvis kompisen din har det billigste abbonementet kan han bare bruke en maskin av gangen (med mindre man setter opp router), og han må huske på å frigi ip-adressen på den ene maskinen før han kan kobler til den andre.

 

Hvordan du gjør det avhenger av OS. I Win98/Me kan du bruke 'winipcfg' og velge release all, i NT/2000/XP må du bruke kommandoen 'ipconfig /release'. Deretter kan du trygt koble maskinen fra modemet, og koble den nye pc'en til.

 

Jeg veit dette suger, men det er UPC som har gjort det slik!

Lenke til kommentar

Ja han har bare den minste pakka til upc.. jeg har akkurat oppdatert min til den store.

Men han skal bare få DELL pc'n på nett ikke den andre samtidig.. det er det som er så rart.. ja har oxo prøvd og frigi ipadressene men det ser ikke ut til og hjelpe..

 

Har ikke prøvd bare nettverk mellom pcene ennå men skal det snart..(idag) for og se om det virker..

 

Jeg takker for alle svar og håper dere kan komme med flere forslag...

jeg kommer tilbake til om hvordan det gikk og hva som var problemet(hvis vi finner ut av det da) :grin:

Lenke til kommentar

Takker så mye for hjelpen ..

vi løste problemet halvveis..

 

Den kunne gå i nettverk med en annen pc så vi fikk delt nett med den andre da.. men vi sliter fortsatt med og få den direkte på nett uten "server"

Han skal ringe DELL og få de til og fikse det de som er "EXPERTER"(mener de selv da)

 

Jeg kan ikke gi noe konkret svar på hva det var , men som sagt problemet er løst halvveis..

 

 

:grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...