Gå til innhold

9800 pro til xt

!KO!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et sapphire 9800pr0 som har standar kjøling

men tenkte jeg skulle kjøpe:Arctic Cooling GPU-kjøler,"VGA Silencer"

eller er det vits hvis jeg skal kjøre det som et xt kort

eller må jeg ha mer kjøling

hva må jeg gjøre for og få xt kort....

Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan enten flashe inn en XT Bios. Dette har ikke jeg peil på. Eller du kan overklokke kortet med ett overklokkings program. F.eks. Powerstrip

Hvis du skal kjøre på XT fart så holder sikkert standard kjølingen. Men en kan jo klokke lengre med en bedre kjøler :)

Skrevet

kan jo kjøpe den kjøleren og noen ram kjølere da ville jeg jo greid og klokke en del eller hva

noen som har peil på hva jeg må gjøre for og få xt?

Skrevet
kan jo kjøpe den kjøleren og noen ram kjølere da ville jeg jo greid og klokke en del eller hva

noen som har peil på hva jeg må gjøre for og få xt?

Jeg tror ikke 9800pro og 9800xt er helt like,jeg vet at 9800xt har en temp føler som gjør at den automatisk overklokkes noe,forutsatt at du har en lav temp. Men du kan jo fint klokke en 9800pro 380/340 opp til 9800xt 412/365 gpu/mem og litt til :thumbup:

Skrevet (endret)

Ja, som sagt det er ikke mulig å gjøre et Radeon 9800Pro skjermkort om til et Radeon 9800XT skjermkort grunnet hardware-forskjeller. Det er fullt mulig å flashe med en passende XT bios, men alt du oppnår er at BIOS "name stringen" til skjermkortet endres og klokkehastigheten forandres settes til XT nivå

Endret av Spaz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...