Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Reaktivering av kyssesyken? Erfaringer? Kan det diagnostiseres med blodprøver? Long covid?


Gjest efd1c...894

Anbefalte innlegg

Gjest efd1c...894

Hei! :) 

Jeg hadde nylig det jeg tror var 3. runde med covid. I likhet med tidligere var forløpet forholdsvis mildt, men langvarig. Først etter 3 uker tok jeg sjansen på to veldig rolige treningsøkter, men kroppen responderte ikke bra, så jeg gav meg på det. Forsøkte en ny økt etter 1 1/2 uke, men samme utfall. Forsøkte en ny økt i går og det som før sykdommen var en veldig rolig økt var en veldig tung økt.

Kjenner på nedsatt allmenntilstand, lite energi, kvalme og en litt rar følelse i halsen. Er på jobb om dagen, men det er tunge dager. 

Har hørt at kyssesyken kan bli reaktivert i enkelte tilfeller, så begynner nå å frykte at det kan være det som skjedd. Eller rett og slett "long covid".

Hvis det er kyssesyken som er tilbake vet noen om dette kan diagnostiseres med blodprøver når man alt har hatt det en gang før?

Tenker en tur til legen til uken om det ikke gir seg snart, men synes alltid det er greit å høre hvilke erfaringer andre også har siden dette kanskje ikke er helt vanlig.

Anonymous poster hash: efd1c...894

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest efd1c...894

Dessverre var dette som fryktet. Fikk positivt svar på kyssesyken målt med blodprøve i dag.

Så da er det definitivt helt mulig både å få det to ganger og også å få dette bekreftet med blodprøver :) 

Anonymous poster hash: efd1c...894

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...