Gå til innhold

Ny pc starter ikke!


kissa83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd med et annet skjermkort? Ta bort alt som ikke er nødvendig for å starte, dvs, ta bort alle tilleggskort u/skjerkortet, kun 1 stk harddisk. Har du andre rambrikker? Test med andre hvis du har, evt, bare 1 skt.

 

Tror nok at du har problemer med skjermkortet.

Lenke til kommentar

jeg er ikke sikker på hvilken bios det er på. må gå å sjekke senere, siden jeg ikke har pc'en her akkurat nå.

men jeg får ikke opp bilde på skjermen heller, før maskinen slår seg av.

 

Når jeg trykker den på, starter den opp, skjermen slår seg på (blir grønn på knappen), og viftene starter...så kommer pipelyden, som om den har talt opp ram'en, så slår den seg av.

Lenke til kommentar
du kan forresten sjekke at du ikke har brukt for mange fester til hovedkortet (satt festeskruer i hull som er beregnet for andre standarder enn ATX) og dermed kortslutter det når det står montert i ditt kabinett..

jeg har brukt fester (brackets?) mellom hovedkort og kabinett, likt antall som hoverkortet har antall huller til å feste med.

Lenke til kommentar
Har du prøvd med et annet skjermkort? Ta bort alt som ikke er nødvendig for å starte, dvs, ta bort alle tilleggskort u/skjerkortet, kun 1 stk harddisk. Har du andre rambrikker? Test med andre hvis du har, evt, bare 1 skt.

 

Tror nok at du har problemer med skjermkortet.

har abre on-board skjermkort som sagt.

har prøvd å koble fra cdrom,brenner,hdd.

har fått testet ram'en hos en kamerat OG fra dem jeg kjøpt hos(har bare 1 ram-brikke)

Lenke til kommentar
tror det er CPU'n jeg da, eller rammen. Prøv med annen ram først hvis du har mulighet først, hvis ikke napp av prosessoren...forsiktig...hehe, og sjekk om det er noe som ikke er som det skal være. Er for tidlig i boot til å være no annet mener jeg.... men jeg vet ikke alt heller da
Lenke til kommentar
Min q-tec startet også med binders. Den klarte ikke og dra igang pc`en for det.

Jeg fikk beskjed om hvis vifta på psu'en startet, så var det ikke noe galt med strømforsyninga....men kanskje det kan være tilfellet?

 

vifta på strømforsyninga startet med dette eksperimentet

Lenke til kommentar
tror det er CPU'n jeg da, eller rammen. Prøv med annen ram først hvis du har mulighet først, hvis ikke napp av prosessoren...forsiktig...hehe, og sjekk om det er noe som ikke er som det skal være. Er for tidlig i boot til å være no annet mener jeg.... men jeg vet ikke alt heller da

ja, trodde også det med en gang jeg fikk dette problemet. det var grunnen til jeg sendte alle delene inn for test. og testen visste visstnok ikke noe negativt. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Denne var en hard nøtt å knekke. Kan du prøve med et "eksternt" skjermkort, enten agp eller pci? Kan være problemet selv om det er et onboard. Kan du prøve hovedkortet på en anne pc, ved bare å koble til rammen og strømforsyninga. Da burde du se om den slår seg av eller ei? Hvis ikke, så er det feil med strømforsyninga di!

Lenke til kommentar
5 sekunder er vel standard tid en må holde inne power-knappen for å slå av en maskin.. kanskje den er defekt? prøvd å starte maskinen ved å bruke reset-knappen i powerknappen sine pins, eller ved å kortslutte dem med den fine bindersen din? =)

du sier noe der!! powerknappen på denne pc'en er litt merkelig....den sitter løst på kabinettet. kanskje den står låst fast på en måte, slik at når jeg slår maskinen på (har alltid brukt 1/0 knappen bak på strømmen), så slår den av strømmen fordi powerknappen har hengt seg opp kanskje?

 

 

hmm...dette må jeg teste...

 

skal gi beskjed om det ble vellykket iallefall!

 

takk for ideen :D

Lenke til kommentar
Høres ut som om rammen din er ødlagt, fordi om man starter maskinen uten ram, kommer det en sirene/pipelyd. prøvd med en annen ram brikke ?

jeg har ikke prøvd med en annen rambrikke, men jeg har både testet selv og hatt inne for test. jeg har prøvd å starte maskinen uten ram også, og da kom det en anderledes pipelyd(litt lengre, hvis jeg husker rett)

Lenke til kommentar
5 sekunder er vel standard tid en må holde inne power-knappen for å slå av en maskin.. kanskje den er defekt? prøvd å starte maskinen ved å bruke reset-knappen i powerknappen sine pins, eller ved å kortslutte dem med den fine bindersen din? =)

du sier noe der!! powerknappen på denne pc'en er litt merkelig....den sitter løst på kabinettet. kanskje den står låst fast på en måte, slik at når jeg slår maskinen på (har alltid brukt 1/0 knappen bak på strømmen), så slår den av strømmen fordi powerknappen har hengt seg opp kanskje?

 

 

hmm...dette må jeg teste...

 

skal gi beskjed om det ble vellykket iallefall!

 

takk for ideen :D

Ja, hvordan gikk det? Er ganske så spent :)

Lenke til kommentar
5 sekunder er vel standard tid en må holde inne power-knappen for å slå av en maskin.. kanskje den er defekt? prøvd å starte maskinen ved å bruke reset-knappen i powerknappen sine pins, eller ved å kortslutte dem med den fine bindersen din? =)

du sier noe der!! powerknappen på denne pc'en er litt merkelig....den sitter løst på kabinettet. kanskje den står låst fast på en måte, slik at når jeg slår maskinen på (har alltid brukt 1/0 knappen bak på strømmen), så slår den av strømmen fordi powerknappen har hengt seg opp kanskje?

 

 

hmm...dette må jeg teste...

 

skal gi beskjed om det ble vellykket iallefall!

 

takk for ideen :D

Ja, hvordan gikk det? Er ganske så spent :)

har ikke pc'en her i huset :p men skal gå å se på den og vil straks komme tilbake med svar om hvordan det gikk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...