Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bærbar som Wlan klient?


Anbefalte innlegg

Spør om dette før jeg har prøvd selv, i tilfelle jeg trenger å gå til innkjøp av utstyr etter jobb.

 

Sitter med en stasjonær PC med Asus A7n8x Deluxe( 2 Lan kort) + en bærbar Toshiba med integrert WLAN kort. den bærbare har finfin kontakt med Wlan'et mitt.

 

Spørsmålet er, som dere sikkert har skjønt,: vil det være mulig for meg å koble meg til internett gjennom å koble en nettverkskabel fra Stasjonær PC'n til den Bærbare? Regner med at dette er et rimelig sært oppsett, men forsøker nå allikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bumper denne litt oppover igjen så jeg muligens kan få et svar fra de som har logget seg på etter kl 11.01.

 

Takker for alle hint og råd :yes:

 

EDIT:

Vel, siden det ikke var så mange som kunne dette kan jeg iallefall poste mine resultat her:

Bærbar som WLAN klient går helt fint, det du trenger er en krysset kabel mellom maskinene, deretter setter du opp ICS(Internet connection Sharing) på den maskinen som har innstallert WLAN. I mitt tilfelle var den bærbare en win.98 maskin, men min stasjonære var WinXP. I win 98 får du beskjed om å lage en konfigurasjons diskett som du skal bruke på PC'n uten WLAN, dette trenger du ikke. Husk å sette opp file and printer sharing i PC'n med internettforbindelse, og restart XP maskinen mens den bærbare står på og er oppkoblet. Simsalabim! der har du en forbindelse til internettet. Vil også bare nevne at jeg iallefall mister noe av båndbredden på denne måten.

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...