Gå til innhold

Hvilken Mini-ITX?


Anbefalte innlegg

Har nå en P3 733 MHz på 133 MHz fsb og 512kb L2, med ett micro-atx kort. Denne fungerer i dag som fil, nettverks og av og til som spillserver.

 

Fordelen med denne er at den har ett micro-atx kort, som tar liten plass. Den er nå plassert i en Skoeske. :p

 

Men jeg synes denne er litt vel treg. Tanken var da å kjøpe ett nytt mini-iTX basert HK, men min kunnskap om disse er tilnærmet lik null.

Blir ytelsen noe bedre, eller dårligere? Ser noen av de har DDR-minne, bare det burde jo hjelpe en del.

Spørsmålet blir jo hvilket av de jeg skal satse på?

De har jo så mange typer, hva er egentlig forskjellen?

Det finnes jo M, MII, CL, TC og V. Hva er forskjellen?

 

Trenger bare nettverkskort og skjermkort, ikke noe surround eller noe slikt. Ytelse bør også være bedre enn min nåværende P3.

 

edit: Mini-itx. ikke micro-ATX, det har jeg jo fra før. :p

Endret av v0id
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mini-ITX eller micro-ATX? Betydelig forskjell der du ;)

 

Mini-ITX systemene har vel ikke så veldig god ytelse. Nå har jeg ikke praktisk erfaring med dem, men jeg ville tro økt buss hastighet aleine ville hjelpe på alikevel. Det er forøvrig ingen dårlig cpu du har der, så jeg vet ikke om du vil tjene så veldig mye på det.

Lenke til kommentar

119287 MSI K7N2GM-IL Hovedkort Socket A, Bulk

- nForce2IGP/MCP2,m-ATX,VGA,LAN, Firewire På lager: 20-49 850,85 850,85

 

112665 DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) På lager:

100+ 336,69 673,38

 

116244 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz

- Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM På lager: 500+ 760,54 760,54

 

119452 GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

- RetaiI Igloo2450 Til XP3200+ På lager: 500+ 182,00 182,00

Avg.: 0,00

Totalt: 2 466,77

 

Det der for eksempel... Plukka på komplett. Den burde kunne kjøre det meste og yte en god del bedre enn den slappe pIII733 saken du har..

Lenke til kommentar

Beklager, hadde litt dårlig tid da jeg skrev posten.

Jeg mente å gå for ett Via Mini-ITX system.

Poenget var at dette ikke skulle koste en formue, noe Mini-itx kort heller ikke gjør.

Problemet var bare at det var så mange typer, og såvidt jeg har forstått, er dette fordi det finnes to forskjellige kjerner av CPU-en?

Lenke til kommentar
Poenget var at dette ikke skulle koste en formue, noe Mini-itx kort heller ikke gjør.

Problemet var bare at det var så mange typer, og såvidt jeg har forstått, er dette fordi det finnes to forskjellige kjerner av CPU-en?

 

Det er mange kort ja. Også flere typer prosessorer, noen med og noen uten vifte. Jeg har ikke full oversikt selv, men her er en side som omhandler mini-ITX (mye tøft her!!):

 

http://www.mini-itx.com/

 

kommer noe nytt snart som du nesten kan putte i lomma. 12x12 cm

 

Det stemmer. Formatet heter Nano-ITX og ser meget lovende ut. Siden nevnt over omhandler også disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...