Gå til innhold

Montert Mist Extreme matter. Limt fast disk boks


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte i høst en pakke med Mist Extreme støydempings matter.

 

Monterte matter i sidevegger, bunn og tak men ikke i front og rundt HK'et siden jeg trengte en drill til å drille vekk harddisk "boksene" i mitt Chieftech Dragon kabinett.. Var ikke så veeldig fornøyd for å si det sånn

 

Har fått ordnet meg en drill i dag og drillet vekk de to rammene som diskene hviler på i Chieftech kabinettene og monterte matter der også... Må si jeg er jæ**** fornøyd nå... :thumbup:

 

Utrolig.. Trodde ikke jeg skulle klare å bli kvitt disk noisen fra IBM 80 GB@7200 disken min spesiellt. Seagate 7200.7 disken er bedre.

 

Etter å ha montert mattene hører jeg ikke diskene overhodet... heeelt stille... Men jeg tok en liten shortcut som jeg ikke er helt sikker på...

 

Jeg laget hull til en 80mm vifte i bånn av kabinettet og fant frem superlim og limte fast disk ramma som holder to disker under den nederste av 5,25" brønnene i mangel av skruer...

 

Er det noen som har erfaring med superlim mot aluminium ? Jeg pusset flatene med sandpapir og limte det på... Forsøkte å bryte den av uten å klare det... Men er litt usikker på hvordan dette vil være over tid med viberasjon fra disker osv..

 

Noen som har erfaring på dette ?

 

 

Kjører 3 stk 80mm vifter i kabinettet på laveste hastighet... Må bare få bytta ut CPU vifta så er det heeelt stille.. hører nå bare ett svakt vifte sus siden CPU vifta er nærme hullene til viftene i bakkant.. :w00t::w00t:

Endret av jif-universal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Mist mattene er helt topp! Bruker dem i mit chieftec DA-01WD kabinett, sammen med gummioppheng i 5.25" brønnene for harddiskene (WD 80GB og 250GB). 3.5" brønnene i disse kabinettene er ikke noe særlig og er bare til å kvitte seg med. Jeg drillet ut naglene til disse og borret hull for en 12cm papst vifte. Har er 12cm vifte på PSU også. Styrer det hele med en sunbeam viftekontroll. Har dekket til hullene bak cupkjøleren med dempematte. Har en Mist black silence kjøler og cupen er en P4 [email protected].

 

Det er HELT stille! :thumbs:

 

Min gode gamle Panasonic s110 monitor bråker mer!

 

Jeg ville montert disk rammene til microplex, framfor å lime diskrammen fast!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...