Gå til innhold

Lav VCORE på ASUS Radeon 9600XT

karski

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Eksperter!

Har et ASUS Radeon 9600XT hvor monitoreringsprogrammet Smart Doctor viser kun 1,28V VCORE på skjermkortet. Dette er under default-terskelen. De andre verdiene er OK. Denne verdien burde vel ligge høyere? Er det noen som har peiling på hva det kan komme av at denne verdien er så lav og hva den evt. burde være?

Lurer på om det er strømforsyning (350W) eller hovedkortet (Abit SR7-8X) som ikke gir nok strøm. Kan øke VCORE på hovedkortet, men den gjelder vel bare CPU-en (P4 2,4)..eller vil det hjelpe på strøm via AGP-porten også?

Har av og til problemer med at skjermen blir svart etter oppstart av Windows XP.

Må da skru av og på PC-en igjen.

Hjelp mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper ikke å øke vcore på cpu. vgpu spenningen på skjermkortet ditt er noe helt annet. Som sagt; finn et multimeter og finn ut hvor du skal måle hen og sjekk om det stemmer.

Skrevet

9600pro er undervoltet som standard, så jeg blir ikke forundra om det gjelder 9600xt og.

sliter med det på 9600pro'en min og skal voltmodde i nermeste framtid, skal bestille ny kjøler i morgen.

Skrevet

Hmmm.... jeg har et problem med mitt Asus radeon 9600xt kort, d vil ikke funke helt som d skal. På asus smartdoctor kommer d opp feil om at d er en feil med agp chipsettet mitt, og en annen feilmelling sier at agp`n min får for lite spenning??? hva i all verden er galt???

help me please... :cry::cry::cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...