Gå til innhold

Acer TM 663LMi


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan så absolutt anbefale en Acer TM i 660 serien. En 663LMi er lydløs hele tiden. Den eneste ganger du hører viften er i ett sekund med en gang du skrur på maskinen. Den er forholdsvis liten og lett og har en veldig god skjerm. Batterikapasiteten er også glimrende! Eneste grunn til å velge 803LCi/LMi er at man får ett mye bedre skjermkort, og bittelitt raskere prosessor.

 

Gratulerer med ett godt kjøp :)

 

Jin

Lenke til kommentar

Hvor bra er egentlig skjermkortet som sitter i TM 803? Hvilket skjermkort i stasjonær pc tilsvarer det?

Hvis dette Radeon 9000 kortet kan spilles med er det jo fristende å velge TM803/804 fremfor 663. Men hvor mye spiller man på en bærbar når man har en bra stasjonær?

 

For min del står det egentlig mellom TM 291 eller TM803. IBM T41(p) er selvfølgelig øverst på listen men den er for dyr foreløpig.

Lenke til kommentar

Til informasjon har den maskinen SXGA skjerm.

Skal du bruke maskinen til ekstern skjerm/prosjektor, er 660 serien et bedre valg en 800 serien fordi Radeon 9000 gir et blurete bilde på eksterne skjermer. Selv om intel integrert ikke er noe særlig på spill, er det vesentlig bedre på dette området. 

 

 

Der tar du feil. Bilde ser helt nydelig ut på ekstern skjerm.

 

 

Etter uttalige forsøk på å få til et brukbart bilde på ekstern skjerm (803Lci), ringte jeg Psdata. Det var psdata som sa det til meg at det kortet er ikke bra nok på det området. Eneste "Bevis" jeg har. Dette var tidlig i høst. Mulig de har som så mye annet bedret seg med tiden, og hva er vel bedre en det?

 

Beste er jo å høre der du handler..

Det der høres jo mer ut som et driver problem?

Lenke til kommentar
Etter uttalige forsøk på å få til et brukbart bilde på ekstern skjerm (803Lci), ringte jeg Psdata. Det var psdata som sa det til meg at det kortet er ikke bra nok på det området. Eneste "Bevis" jeg har. Dette var tidlig i høst. Mulig de har som så mye annet bedret seg med tiden, og hva er vel bedre en det?

 

Beste er jo å høre der du handler..

Er i hvert fall null problem på FireGL 9000 fra ATI, og jeg tviler på at ATI hadde fått solgt så mye som de har gjort hvis det ikke hadde vært bra billedkvalitet også på ekstern skjerm. Tror det heller er PS Data som gjør et forsøk på å bortforklare problemet ditt.

 

Dessuten avhenger det jo av hva slags skjerm du kopler på - prøver du for eksempel å kjøre 1024x768 på en 17" LCD med 1280x1024 native oppløsning _blir_ det garantert blurete. LCD-skjermer har én oppløsning som blir bra, å klage på de andre er bare tull, for de er ikke skjermen ment å vise perfekt.

Lenke til kommentar

Om det ikke akkuratt er katta i sekken, så får du mye mer for pengene om du kjøper eks. en TravelMate 291. Det var i hvert fall rådet jeg fikk fra forhandler da jeg ville kjøpe en TravelMate 6XX.....endte derfor opp med 291, og er meget godt fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Hvor bra er egentlig skjermkortet som sitter i TM 803? Hvilket skjermkort i stasjonær pc tilsvarer det?

Hvis dette Radeon 9000 kortet kan spilles med er det jo fristende å velge TM803/804 fremfor 663. Men hvor mye spiller man på en bærbar når man har en bra stasjonær?

 

For min del står det egentlig mellom TM 291 eller TM803. IBM T41(p) er selvfølgelig øverst på listen men den er for dyr foreløpig.

Ingen som kan gi meg noen fornuftige betraktninger på forskjellen mellom integrert Intel grafikk og Radeon 9000?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...