Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Suzuki Grand Vitara Xl-7, 2004


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med denne?

 

Vurderer å kjøpe en som har kjørt 310k. Den er eu godkjent i 1 år til. Tanken er å ha den 1-2 år så vrake. Avtalt pris for 8000kr. Blir det katta i sekken kjøp, eller tenker dere at det er greit? Er forøvrig 4x4 2L disel. Servicer er fulgt. 

 

Takk for svar,

Hilsen en med 0 erfaring når det kommer til bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
El burro skrev (4 minutter siden):

Kan være en veldig bra bil til den prisen men du må sjekke understellet og ramma for rust, spesielt bak bakhjulene og den bakre delen av ramma.

Er søren meg ikke noe rust å se sånn sett. Jeg tenkte mer på motorproblemer, bærearmer, drivaksel etc med tanke på at den har kjørt over 300k. Lite penger uansett - så tror jeg går for den! 

Lenke til kommentar
Gentlemanful skrev (5 minutter siden):

Er søren meg ikke noe rust å se sånn sett. Jeg tenkte mer på motorproblemer, bærearmer, drivaksel etc med tanke på at den har kjørt over 300k. Lite penger uansett - så tror jeg går for den! 

Når du prøvekjører den så kan du til en viss grad merke om det er mye slakke i understellet, du bør også prøve den på grusvei eller løst underlag for sjekke at 4X4 systemet og lavgir fungerer som det skal.

Hvis den har automatiske frihjulsnav så kan det være en viss prosedyre som må følges for å koble firehjulstrekken inn og ut, har den manuelle nav (som jeg mener er bedre) så må navene vris automatisk før firehjulstrekken kobles inn eller ut.

Finner du ut at bilen er verdt å beholde i flere år så anbefaler jeg manuelle nav, det sparer mye drivstoff og det er mulig å bruke lavgir uten firehjulstrekken innkoblet. Det siste er ypperlig når man skal rygge med henger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...