Gå til innhold

Selge grunn til statens vegvesen


Poelse

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor jeg skal poste dette, så mod må gjerne flytte posten. 
 

Er det noen som har erfaring fra å selge grunn langs riks eller fylkesvei til statens vegvesen? Hva fikk dere evt tilbud om som kjøpesum?

 

jeg er blitt tilbudt  ca kr 7500 pr mål for at grensen langs vegen skal flyttes ut til 10 meter fra hvitstripe (pr i dag går grensen alt fra 3 til 8 meter fra hvitstripe. Grunnen består av skog, og det er snakk om i underkant av fire mål totalt som de ønsker å kjøpe. 
 

Jeg synes summen de tilbyr er lav. Selv om dette området ikke kan brukes til så mye er det allikevel fast eiendom, og jeg synes dette nesten er det samme som å gi det bort. 
 

Er det noen som har erfaring fra dette eller kjenner andre lignende tilfeller og vet hvor mye staten betaler andre steder for å overta eiendom? Hadde vært greit å visst litt mer før jeg tar kontakt med dem igjen. 
 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for link. Ser dette var en del av en industritomt, så der var det nok lettere å forsvare en høyere pris. hos meg er det snakk om en smal stripe med skog langs veien. 
 

Dette har nok strengt tatt ikke den store verdien, men synes allikevel 7500 er lite for et mål. SVV argumenterer med at de er pålagt å dekke tilsvarende verdien eiendommen synker i verdi ved at de overtar noe av eiendommen. Men verdien blir nok lite påvirket av om arealet er 250 eller 246 mål. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...