Gå til innhold

Rom tråden


Gouldfan

Anbefalte innlegg

Er det noen interesse for drikken Rom her i Norge?

Rom er allsidig, uten særlig regler og kan brukes i alt fra enkle drinker som 17.Mai Tai, Cuba libre, eller rum n coke, og daiquiri, Mojito.

De lagrede som jeg har sansen for kan nytes på samme måte som en Cognac eller Single Malt Whisky..

Årsaken til at jeg smaker rom er fordi jeg liker Cubanske og Dominikanske Sigarer, Rom er perfekt for sigar sammen med en kaffe med melk, Cappuccino etc...

Årsaken er fordi Rom til forskjell fra Whisky og Cognac er mye søtere og mykere og det hjelper med å kombinere med en Sigar perfekt.

Rom også lagret er dessuten mye billigere enn Whisky og Cognac også i Norge, en lagret gammel rom ligger på fra 300kr i Sverige og ca 400+ i Norge.

Litt av årsaken til dette er bla att rom lagres mye kjappere, samt at lønningene sørpå er lavere i produksjon, samt at det ikke er like mye Hype som i Whisky og Cognac.

Jeg velger alltid Fair Trade og lignende fordi jeg vil at arbeiderne skal få grei lønn og vilkår.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den siste romen jeg hadde het 

Diplomático

Single Vintage, 2007

Det er en litt dyrere rom, men jeg fikk den til 700kr+ på taxfree.

Den var meget god og var fra Venezuela.

Jeg venter på Cane Island Single Estate 7 years fra El Salvador og Plantation Grande reserve fra Barbados.

Disse er rimeligere lagret rom, 7 år er omtrent som 18 år i tropisk klima sammenlignet med whisky og Cognac her nordpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...